Commercial Nolderwoud

Woensdag, 20 november 2019

Zuidwolde

Je mag nu ook al komen vissen

Vissen, slapen, eten en recreëren op één en dezelfde locatie. Dat biedt het nieuwe Vispark Nolderwoud in de nabije toekomst. Het vakantiepark Nolderwoud wordt uitgebreid met een Vispark. De huidige vijver wordt ingericht als commercial visvijver met 26 steigers.

Dat is weer eens wat anders dan ze elders hebben, zegt Wilma Fieten van Het Nolderwoud. Een uniek concept voor Nederland. Vissen, recreëren en overnachten op 1 park. Iets wat je in Engeland, de bakermat van het vissen veel tegen komt.

Schets van de vijver.

Er zijn twee stappen die geleid hebben tot deze plannen. ‘Onze zoon Freek-Jan volgt een opleiding aquacultuur in Zwolle en het is de bedoeling dat hij zich ook met het Vispark bezig gaat houden’, vertelt moeder Wilma. Dochter Agneta is vooral druk met de wellness- en groepsaccommodaties.
Hardenberg
De andere stap is de link naar het hengelsportbedrijf van Rick en Brenda Speth uit Hardenberg. Die waren al langer aan het denken over de toekomst en besloten het roer om te gooien. Ze verhuizen hun zaak van Hardenberg naar Zuidwolde en gaan samenwerken met het Nolderwoud. ‘De hengelsportmarkt is de laatste jaren sterk aan het veranderen. Dit vraagt in onze beleving om een structurele bedrijfsverandering. Daarom zijn wij de laatste jaren op zoek gegaan naar een juiste invulling’, legt Rick Speth uit.
Al enige tijd neemt de online verkoop van zijn zaak Rix Hengelsport sterk toe. ‘Dit vraagt om een andere strategie. De wijze waarop de hengelsport wordt beoefend, is sterk aan het veranderen. Dit zien we onder andere door het grote succes van onze huidige commerciële visvijver De Poele.’
Rick en Brenda Speth hebben een combinatie van winkel, visvijver en recreatie al heel lang in ons achterhoofd zitten. Verschillende locaties en opties zijn inmiddels de revue gepasseerd. Tot ze in contact kwamen met de familie Fieten in Zuidwolde. ‘Samen met Vakantiepark het Nolderwoud uit Zuidwolde gaan we de uitdaging aan om het Vispark op poten te zetten. Iedereen moet zich kunnen vermaken. Mannen, vrouwen en kinderen. Daar zien we toekomst in’, weet Speth.
Plannen
De familie Fieten kocht de vijver plus omliggende grond, plannen werden gesmeed en een partner met veel kennis van hengelsportzaken gevonden. Het college van B en W heeft aangegeven graag mee te willen werken. Naast de bestaande vijver willen we er nog twee graven, misschien een kweekvijver of/en een visvijver met paling of forel. Gekeken word nog waar de meeste vraag naar is. In september gaat de eerste vijver open.’

Locatiestudie Nolderwoud.

Speth is er dan ook klaar voor: ‘Als beginstap verhuizen ze de winkel en internetwinkels in september naar de nieuwe locatie en de winkel in Hardenberg gaan ze sluiten. Het streven is 26 vissteigers te plaatsen in de reeds bestaande vijver. De vijver wordt bezet met kleine karpers, zeelten, en allerlei andere witvis soorten, die voor een commercial visserij geschikt zijn.’
De hengelsportondernemer schetst de uitbreiding met lodges en vissers blokhutten. Daarnaast komt op het park een nieuw restaurant, waar iedereen welkom is. Gasten van het Park, maar zeker ook van buitenaf.

Voor meer info verwijzen wij je graag door naar:
website: www.rixhengelsport.nl
Facebook: https://www.facebook.com/visparknolderwoud

Vispark Nolderwoud is gevestigd aan de Ommerweg 59 in Zuidwolde.
inmiddels zijn alle steigers geplaatst

En de steigers zijn erg ruim

En of er vis zit, als je hier geen vis vangt.