10-11-2018 Grondel

Team “de Zandgeuf” wint teamwedstrijd van de Grondel.

Zaterdag 10 november was het weer tijd voor de vaste stok teamwedstrijd van “De Grondel”aan het Hoepdiep in Groningen welke dit jaar voor de achtste keer werd georganiseerd. Plaats van samenkomst voor de loting en een kop koffie was “dorpshuis de Rotonde” in Niekerk waar het s`morgens vroeg al een gezellige drukte was. Voor deze wedstrijd hadden zich 11 teams van 5 deelnemers aangemeld om mee te dingen naar de vier teamprijzen en twintig individuele prijzen. Na de loting vertrok de groep gezamenlijk naar het Hoendiep tussen Enumatil en De Poffert, waar de mensen van de Grondel een parcours van vijf vakken had uitgezet.

Om 10.00 klonk het beginsignaal en op de meeste plaatsen werd een hoeveelheid visvoer te water gelaten door middel van de voercup. Het was de vraag hoe gemakkelijk de vis zich zou laten vangen vandaag, want oefensessies voorafgaand aan de wedstrijd hadden aangetoond, dat de vangsten heel divers konden zijn. Er stond een stevige wind op kop en af en toe wat miezerige regen maar gelukkig geen nachtvorsten vlak voor de wedstrijd.
Zo als het meestal gaat, werd er op sommige plaatsen goed vis gevangen maar er waren ook delen van het parcours waar het ronduit slecht was. Er waren deelnemers met dikke zeelten en brasems van wel 2 kilo maar ook enkele met alleen maar wat kleine vis en sommigen zelfs helemaal geen vis. Om 14.00 uur was het einde wedstrijd en werden de vangsten gewogen door de vijf weegploegen. Hierna werd weer koers gezet naar “de Rotonde” waar na afloop de prijzen werden uitgereikt en een ieder in de gelegenheid was voor het gebruiken van een hapje en een drankje.

De uitslag.
1.Team de Zandgeuf met 11 punten
Stefan Altena, Ramon Ansing, Roy Vaanholt, Noël Gulpen en Ramon Pasmans

2.Team Fiji met 21 punten
Nick Koopmeiners, Ronald Nannings, Harry Kleijn, Sjaak Laan en Coen van Bommel

3.Team de Grondel II met 26 punten
Jappie Mijnheer, Hans Schurer, Geert Jacobs, Gouke Praamstra en Iwan Praamstra

4.Team de Goudkarper met 27 punten
Harry Hartmann, Bennie Schepers, Marco Huysmans Roel Bouman en Johnny Bruns.

In het individuele klassement legde Ramon Ansing beslag op de hoofdprijs met een vangst van 9300 gram. Zijn teamgenoot Noël Gulpen kwam op de tweede plaats met 6460 gram en de derde prijs ging naar Gouke Praamstra. Hij ving 4500 gram.
De vierde plaats was voor Sjaak Laan met 1120 gram en de vijfde vakwinnaar werd Roy Vaanholt met 900 gram. Per vak aanzienlijke verschillen dus.
Het prijzenpakket is mede tot stand gekomen door medewerking van Kupers Hengelsport en slagerij Eemke de Weerd, beiden uit Leek.
Team “De Grondel” kan terugzien op een geslaagde wedstrijd.