April 2013 Oene Koop Teitsma

Even voorstellen:
Mijn naam is Oene Koop Teitsma, 40 jaar, geboren 1972.
Ik ben getrouwd met Carolien en wij hebben 2 dochters en een zoon.
In het dagelijks leven ben ik mede eigenaar van Administratie en Advieskantoor TAAK van Zuiden te Buitenpost.

Wanneer ben ik begonnen?

Vanaf de lagere school heb ik aan voetbal gedaan. Daarna heb ik nog een hele tijd elke zaterdag op de racefiets lange afstanden gereden.

Het was in deze periode, zo rond 2003, dat ik weer met vissen begon. Op een bepaald moment ben ik door Sake van der Meer in de wedstrijdvisserij gerold.
Het beviel en bevalt me nog steeds goed.

Wat vind ik mooi aan wedstrijdvissen ?

Het mooie van wedstrijdvissen is dat je kunt zien of je met de rest mee kunt komen. Als je alleen aan de waterkant zit vang je bijna altijd wel een vis. Dan is het leuk om te kijken hoe je het in een competitie aan de waterkant met de rest doet.

Een wedstrijd vissen ?

De avond voor de wedstrijd maak ik de auto klaar. Daarvoor heb ik natuurlijk mijn voer en aas gehaald bij Sake van der Meer. Voor de wedstrijd is het even gezellig kletsen met de mede vissers en even de ervaringen delen van de voorgaande weken.

Welke wedstrijden zijn mij het meest bij gebleven ?

De eerste keer dat ik een vak won natuurlijk, dat was een wedstrijd van Harkema aan het PM kanaal op de steigers. Een andere wedstrijd die ik won is die van Leeuwarden. Daar won ik het vak, terwijl ik in het midden van het vak zat. Dat is natuurlijk een heerlijk gevoel.

Favoriete viswaters ?

PM kanaal steigers bij Kootstertille.
Van Harinxmakanaal te Leeuwarden
Trekvaart bij Kollum.

Hoeveel tijd en wat kost het ?

De kosten van een wedstrijd vallen bij mij op zich wel wat mee. Ik koop op vrijdag maden, casters en voer. Dan is er natuurlijk het inleggeld voor de wedstrijden en nog de brandstof. Het meeste geld gaat zitten in het materiaal.

Oene Koop Teitsma