4-5-2013 Heerenveen

Koppel wedstrijd HSV Heerenveen

Zaterdag 4 mei werd op de nieuwe steigers langs de Hooivaart te Gersloot de open koppelwedstrijd van HSV Heerenveen e.o. gehouden.
Hiermee heeft Friesland opnieuw een mooi wedstrijdparcours gekregen in een prachtige omgeving, 50 koppels streden om de prijzen op de schitterend aangelegde steigers. Er stond een straffe westenwind over het parcours en dat maakte het vissen met de vaste stok vrij moeilijk.
De meeste koppels kozen dan ook voor de feederhengel om de vis te verschalken. Als snel bleek dat in vak B de meeste vis gevangen zou gaan worden. Op de kopstek was het duo
Andries de Boer/Henk Rienstra van HSV Heerenveen goed op dreef. Rienstra wist nog een mooie karper van 3 kilo te vangen en dat leverde de eerste plaats op in vak B. In totaal brachten De Boer en Rienstra 9.500 gram vis op het droge. De tweede plaats in vak B was voor het Heerenveense koppel Bauke Dikkerboom/Hendrik Stoelwinder. Zij wisten7.254 gram vis ter weging aan te bieden. De derde plaats was voor H. Postema en R. van der Molen met 4.205 gram vis.
In vak A was de winst voor het koppel M. Kempenaar en H. Hoeksma, eveneens op de kopstek. Met 2.846 gram vis wisten zij het koppel H. Schurer en G. Holland net voor te blijven. Met 2.771 gram vis kwamen zij net een visje tekort voor de vakwinst. Op de derde plaats eindigden Durk Seinstra en Tjeerd Blauw uit Jubbega met 2.487 gram vis.
Na afloop werden de prijzen uitgereikt in café “De Streek” te Tjalleberd.
Al met al een wedstrijd waarin de vangsten beneden de maat bleven en de wind een grote rol speelde.

De organisatie