24-6-2014 FK 55+

24-06-2014

2è wedstrijd FK 55+

Ook het laatste Friese Kampioenschap van dit seizoen is achter de rug. De categorie 55+, de meest ervaren sportvissers, hebben hun tweede wedstrijd gevist langs de Nieuwe Vaart tussen de Rolbrêge en Rijksweg A7.
Menno Hoogsteen, H.s.v. de Rietvoorn Kootstertille, draaide wederom mee in de top en wist met 3812 gram de eerste plaats te bemachtigen. Dit was ruim meer dan de nummer twee Andries de Boer van H.s.v. Heerenveen, vak winnaar in vak A met 2752 gram.
In vak B was Klaas Kooistra de vak winnaar met 2027 gram en dus derde in de dag score.

Van deze drie heren zien we alleen Menno Hoogsteen terug in de top van de einduitslag met 4 punten (3+1). Echter werd hij in de totaal uitslag verslagen door de nieuwe Friese Kampioen Jan Zeephat van H.s.v.de Oanslach Harkema (zie foto). Jan, woonachtig in Drachten, wist namelijk in de eerste wedstrijd met 3650 gram twee punten te scoren en ook tijdens de 2e wedstrijd met 2874 gram behaalde hij 2 punten. Het punten aantal van Jan en Menno was dus het zelfde, echter met het totaal gewicht van 6524 gram wist Jan 366 gram meer te vangen dan Menno met 6158 gram.

We zien H. Jagersma, H.s.v. de Rietvoorn op de derde plaats met 6 punten (4+2 punten) in de 'overall uitslag' over twee wedstrijden met een totaal gewicht van 1980 gram.
Als vierde eindigde Auke Wesstra van H.s.v. de Tjonger, met een totaal score van 7 punten (1+6 punten) en een totaal gewicht van 3737 gram.
Lieuwe Pander, van H.s.v. de Oanslach Harkema wist uiteindelijk als vijfde te eindigen door in de eerste wedstrijd 2 punt te behalen en tijdens de tweede wedstrijd 6 punten en een totaal gewicht van 1978 gram.

Op de onderstaande foto ziet u de kampioenen v.l.n.r. staand Menno Hoogsteen (2), Jan Zeephat (1), H.Jagersma (3), knielend Auke Wesstra (4) en Lieuwe Pander (5).