19-6-2018 Sake v/d Meer Bokaal

Het laatste zoetwater Fries Kampioenschap is dinsdag 19 juni gevist door de categorie 55+ vanaf de oevers van het van Harinxmakanaal nabij Midlum aan de Ungabuurt.

Er is deze dag redelijk gevangen door de mannen. In totaal een dikke 115 kg.
De dagwinnaar was Roelof Hijlkema van H.s.v. de Snoek Wolvega met 7488 gr vis. Gooitzen Hager van H.s.v. de Rietvoorn Kootstertille (6962 gr) was 2e en derde was Geert v/d Meer (4354gr) van H.s.v. de Oanslach uit Harkema.

Aangezien Klaas Kooistra ( H.s.v. de Rietvoorn Kootstertille ) deze wedstrijd als 2e was geëindigd in zijn vak en in de eerste wedstrijd als 1e was geëindigd is hij overall kampioen geworden met totaal 16334 gram en daarmee is hij de winnaar van de ‘Sake v/d Meer Wisselbokaal’.
Het was een hele spannende strijd want als 2e in het totaalklassement eindigde Geert v/d Meer ( H.s.v. de Oanslach uit Harkema ), eveneens met 3 punten maar slechts 97 gram minder vis. Namens dezelfde H.s.v. eindigde als 3e Roelf v/d Molen met 16086 gram.

Met een eerste en een tweede plek in de 2 wedstrijden is overduidelijk dat Klaas Kooistra de meer dan terechte nieuwe Fries Kampioen 55+ is geworden.
Op de foto ziet u dat Klaas tijdens de wedstrijd al vol vertrouwen was en in ieder geval ‘mei in soort nocht en wille’ deelneemt aan de wedstrijd.

De kampioenen 55+; vlnr Roelf vd Molen (3), Harm Bekkema (5) Klaas Kooistra (1), Lieuwe Pander (4), Geert vd Meer(2), en de naamgever van de SvdM Bokaal; Sake vd Meer

de uitslag over 2 wedstrijden