17-5-2014 FK Individueel

Tjallebert / Hooivaart 17 mei

Bijna 110 sportvissers op een rij in heerlijk zonnig weer met een briesje in de rug. Sterk geconcentreerd met een 13 meter lange hengel, vissend vanaf hun indrukwekkend plateau op de nieuwe vissteigers aan de Hooivaart. Turend naar hun ranke dobber om elk moment de winnende vis aan de haak te kunnen slaan. Dit was het beeld tijdens de Friese Kampioenschappen wedstrijdvissen op zaterdag 17 mei langs de Hooivaart bij de Deelen.

Na de 4 uur durende wedstrijd wist Henk Hoeksma uit Dokkum en vissend voor ‘Hengelsportvereniging Leeuwarden’ bijna 4,5 kg vis te vangen en is daarmee Fries kampioen 2014 (zie foto).
Henk is een vaste deelnemer aan de vele sportviswedstrijden in de provincie, maar dit is de eerste keer dat hij zich Fries kampioen mag noemen.
Als 2e eindigde Menno Hoogsteen van HSV de Rietvoorn, Kootstertille met een gewicht van bijna 4 kg. Rein Pal van HSV Heerenveen lag beslag op de derde plaats met bijna 3 kg.
In totaal wisten de 108 sportvissers ruim 85 kg tijdelijk uit het water te betrekken.

Na afloop van de wedstrijd werden de prijswinnaars gehuldigd in café de Streek te Tjalleberd en ontving Henk Hoeksma het Kampioensbord. De eerste 17 deelnemers uit de uitslag hebben zich tevens geplaatst voor het Nederlands kampioenschap op 30 augustus aan de Lage Vaart te Almere.

Op de foto ziet u de prijswinnaars:
vlnr staand: Menno Hoogsteen (2, HSV de Rietvoorn, Kootstertille),Henk Hoeksma (1, HSV Leeuwarden), Rein Pal (3, HSV Heerenveen),
Knielend; Eize Kamminga (5, HSV de Rietvoorn, Kootstertille),Henk Land (4, HSV de Oanslach, Harkema)