24-03-2012 Helomavaart

Helomavaart 24 maart

Winst voor team Evezet –v/d Meer tijdens teamwedstrijd aan de Helomavaart

Deze teamwedstrijd is georganiseerd door H.s.v. De Snoek uit Wolvega.

Voor deze wedstrijd zijn er 8 teams uitgenodigd welke bestaan uit 4 personen, wat deze club hoog in het vaandel heeft is lowbudget vissen dit houd in dat alles betaalbaar moet blijven, hier is het voorbeeld 25 euro voor 4 personen dit is inclusief snert.
Nu blijkt uit onderzoek dat is gebleken dat er in het noorden van het land hier goed mee word omgegaan en de inleggelden laag worden gehouden ( laten we dit vooral zo houden ).

Dit alles vond plaats op een schitterende dag in maart aan de Helomavaart waar op de steigers 4 vakken van 8 plaatsen waren uitgezet, doordat dit systeem gehanteerd word is er voor elk team of een eind of beginplaats in het vak.

De vangsten waren redelijk tot goed op deze voorjaarsdag, alle vissers van de aanwezige 8 teams wisten vis te vangen, waardoor de spanning er was van wie gaat deze wedstrijd winnen.

Nadat we terug waren bij de sporthal stond er voor elke visser een lekker kopje snert met roggebrood en spek klaar.

De heren van het Evezet v/d Meer team behaalden uiteindelijk de winst door;
2 Pnt Klaas Kooistra met 4600 gr
3 Pnt Sake v/d Meer met 2200 gr
2 Pnt Harm Bekkema met 4500 gr
1 Pnt Gooitzen Hager met 9200 gr

Wat heeft geresulteerd in dat ze gezamenlijk 8 punten hebben gehaald en dit genoeg blijkt te zijn voor de winst tijdens deze teamwedstrijd.

De volledige uitslag:
1e Evezet – v/d Meer met 8 pnt
2e Land - S`veen met 10 pnt
3e BKM 1 – Twijzel met 15 pnt
4e Roodvin – Jubbega met 19 pnt meer gewicht
5e Arnold – Heerenveen met 19 pnt
6e de Snoek A – Wolvega met 23 pnt
7è Makreel – Noordwolde met 25 pnt meer gewicht
8e de Snoek B – Wolvega met 25 pnt

Ik wil nog wel H.s.v. de Snoek uit Wolvega bedanken voor de uitnodiging en de perfecte organisatie dit alles onder leiding van Rinse Popma.