10-9-2016 NK junioren

Moeilijke visserij tijdens NK Jeugd en NK Dames

Gisteren, zaterdag 10 september, kon de Nederlandse Jeugd tot 25 jaar aan de Urkervaart laten zien wat ze waard zijn tijdens het NK Jeugd. Gevist werd er in drie leeftijdsklassen. Daarnaast vond voor het eerst, op dezelfde locatie, het open NK Dames plaats. Gevist werd er aan de Urkervaart op het parkoers tussen Urk en Tollebeek. In het verleden een topwatertje, tegenwoordig nogal wisselvallig zullen we maar zeggen. Het kan vriezen en het kan dooien aan dit water. Bij de dames mochten ruim dertig dames aan de waterkant plaatsnemen. Leuk om te zien dat er dertig dames enthousiast genoeg zijn om af te reizen naar deze eendaagse wedstrijd. Nu maar hopen dat er een aantal blijven hangen in het circuit. De Jeugd is opgedeeld in drie klassen: U15, U20 en de U25. Vanaf 25 jaar ga je tussen de Senioren verder. De deelnemersaantallen in de jongste twee categorieën zijn nog redelijk. Met respectievelijk 30 en 27 deelnemers mag je je handen dichtknijpen. Bij de U25 wordt het al wat lastiger. Met dertien deelnemers vraag je je af wie er daarvan in de toekomst nog overblijven.

Bij de Dames ging Natasja Pichot du Plesis met de titel naar huis. Strak vissend op stek B12 liet zij zich niet van de wijs brengen en bij de weging kon er ruim 5 kilo genoteerd worden. Top gevist. Goede 2de werd Chantal Mensink met 2736 gram. De bronzen plaats was met 2787 gram voor Anouska Kars (brons).

Bij de Junioren hetzelfde laken en pak. Kleine vis en af en toe een brasem. Bij de U15 won Tim Rijsdijk het goud. Zilver was er voor Marco Smit en Teun Jansen greep het brons.

Bij de U20 ging de VNK’er Melvin Scholtens met het goud naar huis. Henrico van Lente werd 2de en Collin Besseling 3de.

Bij de toppers van de toekomst, de U-25 jaar, was het Danny Flipsen die de titel mee naar huis kon nemen. Daan van Berkel en Luciën de Rade moesten het respectievelijk met zilver en brons doen.