28-04-2012 Jubbega

28-04-2012
Vandaag de 2e grote koppelwedstrijd van het jaar. Jaarlijks staat HSV De Roodvin uit Jubbega garant voor een mooie wedstrijd aan het PM kanaal. In Jubbega bij cafe de Turf doneer je € 20,- per koppel bij Tjeerd Blauw en mag je plaatsnummer loten.

Vandaag zijn er drie vakken uitgezet. Eén vak Oude Schouw op de nieuwe steigers, één aan de Leppedyk en een vak bij Grou tegen het dorp. Bij Oude Schouw staat de auto direct achter ons je aan het water. Recent zijn hier gaaskorven gemaakt op de stenen oever. Het resultaat is een prachtig natuurlijke kant met vissteigers waarop je recht kan zitten met twee man.
Regen, wind en weinig vis

Om 08.00 uur gaan we van start. Tegelijkertijd begint het te regenen. De lucht is één grote grijze massa, dat gaat dus wel een paar uur duren. Met een aantrekkende wind in de zij wordt het geen makkelijke pot.
De visserij komt niet echt op gang.

Menno met de "troostprijs"

De exacte uitslag kan ik niet geven is niet voor handen