11-6-2016 FK Feeder

FK Feeder

Zaterdag 11 juni, vond het Friese Kampioenschap feedervissen plaats op het bekende wedstrijdtraject PM Kanaal Blauforlaet/Reahel en op de steigers bij Kootstertille.
Ondanks het prima weer is er zeer matig gevangen. Tijdens de wedstrijd werd er door de 85 deelnemers in totaal ruim 148 kg vis gevangen.
De Fries Kampioen, Jan Weening vissend voor HSV de Rietvoorn, Kootstertille, had daarvan 8,3 kg in zijn net.
De nummer 2, Henk de Jong, HSV Opsterland wist 7821 gram te vangen.
Anne Dirk van Assen van de Deinende Dobber, St Anne was met 3784 kg vak winnaar en daarmee 3e .
Tevens vak winnaars en daarmee respectievelijk 4e en 5e ; Bertus Kortman (3,3 kg/HSV de Rietvoorn) en René Altenburg (2 kg/HSV de Rietvoorn), maakten de top 5 compleet.

Op de foto hier boven ziet u de prijswinnaars: v.l.n.r. Bertus Kortman, Henk de Jong, Jan Weening, Anne Dirk v Assen en René Altenburg.

De complete uitslag: