12-5-2018 FK individueel

Fries Kampioenschap Senioren 2018

Deelnemer Sipke Marra in opperste concentratie

Terwijl de roeiers aan de 11StedenRoeitocht langstrekken zitten 90 sportvissers op een rij in heerlijk zonnig weer met een licht briesje aan de Workumer Trekvaart. Sterk geconcentreerd met een 13 meter lange hengel, turend naar hun ranke dobber om elk moment de winnende vis aan de haak te kunnen slaan. Dit was het beeld tijdens de Friese Kampioenschappen wedstrijdvissen op zaterdag 12 mei langs de Workumer Trekvaart.
Er werd wederom in twee categorieën gevist: ouder dan 55 jaar en jonger dan 55 jaar. Aangezien het Nederlands Kampioenschap ook in deze categorieën wordt gevist kunnen de betreffende sportvissers zich tijdens het FK hiervoor kwalificeren.

Na de 4 uur durende wedstrijd wist in de jongste categorie Adriaan Tuintjer vissend voor ‘HSV Surhuisterveen’ ruim 11 kg vis te vangen en is daarmee Fries kampioen 2018.
Als 2e eindigde Meindert de Boer van ‘HSV de Rietvoorn, Kootstertille’ met een gewicht van bijna 10,5 kg.
In de 55+ categorie werd in drie vakken gevist. De vakwinnaar van vak B, Henk de Haan van ‘HSV de Rietvoorn, Kootstertille’ wist de meeste vis te vangen; ruim 15 kg. Hij ontving daarvoor het Kampioensbord en is daarmee de zeer terechte Fries kampioen.
Vakwinnaar C, Johannes Elzinga van ‘HSV Leeuwarden’ werd met bijna 14 kg tweede en de derde vakwinnaar, Menno Hoogsteen wederom van ‘HSV de Rietvoorn, Kootstertille’, had slecht 225 gram minder gevangen.
In totaal wisten de 90 sportvissers bijna 400 kg tijdelijk uit het water te betrekken.
Vlnr. Johannes Elzinga, Kampioen 55+ Henk de Haan, Menno Hoogsteen, Adriaan Tuintjer Kampioen 55-, Meindert de Boer

Na afloop van de wedstrijd werden de prijswinnaars gehuldigd in het Hotel de Groene Weide te Bolsward. De eerste deelnemers uit de uitslag hebben zich tevens geplaats voor het Nederlands kampioenschap op 25 augustus in Prinses Maximakanaal bij ’s Hertogenbosch.

De uitslagen: