September 2012 Bauke Westra

Wie ben ik?

Ik ben Bauke Westra, 56 jaar en woon in Burgum. In het dagelijkse leven ben ik conciërge op de Basisschool het Partoer in Burgum.

Ik ben getrouwd en heb twee dochters. De ene woont op de Veluwe en de jongste in het westen van het land. Inmiddels heb ik ook twee kleinzonen, die ik later het vissen zeker zal bijbrengen als zij komen logeren bij ons.

Wanneer ben ik begonnen?

Vanaf mijn jeugd heb ik al gevist, met het zg. bamboestokje en stukjes brood. Nadat ik getrouwd ben, werden volièrevogels mijn grootste hobby. Na een jaar of tien werd ik astmatisch en moest ik deze hobby helaas beëindigen.. Toen ben ik weer begonnen met vissen. Op een gegeven moment zat ik in de haven van Burgum te vissen. Er stond iemand ( Tippie Boersma) achter mij, die voorstelde om bij het Snoerke te komen vissen. Hier ben ik lid geworden en heb een aantal jaren gevist. Tippie vertrok naar de Rietvoorn, waarna ik na een half jaartje aansloot.

Wat mij aantrekt in het vissen?

De rust natuurlijk, zoals iedereen zal beamen. En het buiten zijn in de natuur.
Tuurlijk is het een uitdaging om de competitie aan te gaan, maar in mijn geval betekend meedoen net zoveel als het winnen van de wedstrijd.

Welke wedstrijden zijn mij het meest bijgebleven?

Koppelwedstrijd in Medemblik: de vangst was hier ongeveer 45 kilo!
De Friese kampioenschappen, waarbij ik één keer achtste en één keer derde ben geworden.
En het Nederlandse kampioenschap natuurlijk. Bijzonder om hier aan mee te mogen doen.
Favoriete wedstrijdwateren:
Hooivaart
Trekvaart
PM kanaal

Hoeveel tijd en wat kost het?

In de zomer kost het wat meer tijd, daar ik ook de extra zomercompetitie op woensdagavond meevis.

En ach, wat mag een hobby kosten…….

Ik geef de pen door aan…….Klaas Kooistra