19-05-2012 FK Korps/Indiv

Friese Kampioenschappen Individueel en Korpsen

Het parcours de Workummer Trekvaart lag er geweldig bij

Op zaterdag 19 mei zijn de Friese Kampioenschappen wedstrijdvissen gehouden voor individueel en korpsen in de Workumer Trekvaart nabij Parregea.
Na afloop van de wedstrijd werd er door de 150 deelnemers in totaal bijna 265 kg aan vis ter weging aangeboden.
De Fries Kampioen, Klaas Hoen van Hengelsportvereniging Heerenveen, had daarvan 12,5 kg in zijn net. De nummer 2 Rein Tibbesma (eveneens HSV Heerenveen) had een dikke 9 kg en de nummer 3 Bauke Wesstra (HSV de Rietvoorn, Kootstertille) bijna 7 kg.

Wethouder Dhr Stoel ( links ) die de algemeen winnaar Klaas Hoen ( rechts ) het Delfsblauwe wandbord overhandigd

De eerste 22 van het FK kwalificeren zich voor het Nederlands Kampioenschap op 1 september op de steigers in het Prinses Margrietkanaal te Kootstertille.

In het geel de leden van onze vereniging H.s.v. de Rietvoorn te Kootstertille

Het winnende korps van H.s.v. Heerenveen

De eerste 4 korpsen hebben zich geplaatst voor het NK aan het kanaal Almelo-de Haandrik nabij Hardenberg