21-6-2016 2e FK 55+

21 juni 2016
FK 55+ aan de Hooivaart

Het laatste zoetwater Fries Kampioenschap is vandaag gevist vanaf de prachtige vissteigers in de Heafeart bij de Deelen door de categorie 55+.
De dag winnaar was Hielke Soeten uit Lemmer met 6146 gr vis. Johannes Snip van de Rietvoorn Kootstertille (5052 gr) was 2e en derde was Grietus de Vries (3753 gr) van it Stikelbearske, Wijnjewoude.

Aangezien Grietus ook in de eerste wedstrijd, begin mei in het PM Kanaal bij Spannenburg, uitstekend gevangen had, is hij overall kampioen geworden en daarmee is hij de eerste winnaar van de ‘Sake v/d Meer Wisselbokaal’.
Als 2e in het totaalklassement eindigde Hielke Soeten, Lemmer en als 3e Menno Hoogsteen, Kootstertille.
Met het totaalgewicht over 2 wedstrijden van bijna 19 kilo is overduidelijk dat Grietus de Vries, Gorredijk de meer dan terechte nieuwe Fries Kampioen 55+ is geworden.

In totaal is er over de twee wedstrijden door de 28 deelnemers bijna 181 kg vis gevangen

de kampioen Grietus de Vries

De uitslagen en totaal uitslag