13-9-2014 NK Feeder

VERSLAG EN UITSLAG NEDERLANDS KAMPIOENSCHAP FEEDER 2014

Het kampioenschap is gehouden op zaterdag 13 september aan het Prinses Margrietkanaal bij Kootstertille een deel van het parkoers is uitgezet op de steigers aan de zuidzijde van het kanaal en het andere deel aan de noordzijde tussen Rohel en Gerkesklooster Er waren 109 personen die hebben meegeloot en waren verdeeld over vijf vakken t.w. de vakken A 21 deelnemers en de vakken B t/ E 22 deelnemers.
In vernieuwde MFC Tillehûs te Kootstertille was de officiële opening om 08.00 uur en hier werden de deelnemerskaarten met de plaatsnummers uitgedeeld. Het was mooie na zomerdag, waarbij zon en wolken elkaar afwisselden.
Van de 109 personen die waren meegeloot waren 5 deelnemers afwezig. Drie daarvan hebben zich afgemeld en de twee worden gediskwalificeerd wegens het niet tijdig afmelden. Verder zijn er nog twee personen gediskwalificeerd omdat zij voortijdig de wedstrijd hebben verlaten zonder zich af te melden.
De vangsten bestonden voornamelijk uit brasem, baars, voorn en kolblei gevangen. Ook werd er een snoek gevangen, die echter niet meetelt.
De heer Marten van der Veen, wethouder Sport van de gemeente Achtkarspelen reikte de prijzen uit.

Klaas Huisman van de Staphorster HSV (Oost-Nederland) werd met 14.042 gram de nieuwe Nederlands Kampioen Feeder. Op de 2e en 3e plaats eindigden Hendrik Mulder van HSV De Oanslach (Sportvisserij Fryslân) met 11.669 gram en Edwin Timmer van HSV Noordhorn (Hengelsportfederatie Groningen Drenthe) 11.281 gram.

Met dank aan Sportvisserij Fryslân, de controleurs en juryleden van Sportvisserij Nederland voor hun medewerking.
De uitslag: