25-6-2013 2è 55+en totaal

FK 55 +

Ook het laatste Friese Kampioenschap van dit seizoen is achter de rug. De 55+ hebben hun tweede wedstrijd gevist langs het van Harinxmakanaal aan de Ungabuurt bij Midlum.

Arie Leyen van H.s.v. de Rietvoorn uit  Kootstertille, had een zeer succesvolle dag en wist maar liefst een dikke 5 kg te vangen.
Dit was ruim twee kilogram meer dan de nummer twee Roelof Hijlkema van  H.s.v. de Snoek uit Wolvega hiermee  vakwinnaar in  vak B. In vak C was dit Jan Jacob de Vries van Voorwaarts uit Drachten de vakwinnaar met 2786 gram en dus derde in de dagscore.

Toch zien we deze drie heren niet terug in de kop van de einduitslag. Hierin zien we J. Snip van H.s.v. Voorwaarts uit Drachten op de derde plaats met 6 punten (4+2 pntn) in de 'overall uitslag' over twee wedstrijden met een totaal gewicht van 10453 gr.
Als tweede eindigde, door een prima resultaat in de beide wedstrijden (2+2 pnt), Menno Hoogsteen van H.s.v. de Rietvoorn uit Kootstertille, met een totaal score van 4 punten en een totaal gewicht van 11858 gram.
Henk Postema, van H.s.v. de Oanslach uit Harkema wist uiteindelijk als eerste te eindigen door in de eerste wedstrijd 1 punt te behalen en tijdens de tweede wedstrijd 2 pnt. Ook zijn totaal gewicht van 19076 gram steekt riant boven de anderen uit en derhalve kunnen we spreken van een terechte Fries Kampioen.

Op bovenstaande foto ziet u de kampioenen vlnr Geert vd Meer (4), Menno Hoogsteen(2), Henk Postema (1), J.Snip (3) en Lieuwe Pander (5).

Voor de volledigheid kunt u hier onder de dag uitslag van de 2è wedstrijd en de totaal uitslag inkijken.

Tijdens de wedstrijd zijn nog de nodige foto’s gemaakt, deze kunt u vinden onder het item foto`s 55+ 2013