21-04-2012 H`veen Koppel

SCHOKKER/SCHOKKER WINNEN bij HSV HEERENVEEN E.O.

Zaterdag 21 april j.l. werd in de Hooivaart te Gersloot de koppelwedstrijd van HSV Heerenveen e.o. gevist. De wedstrijd werd dit jaar in een ander gedeelte van de Hooivaart gevist als in het verleden. Dit vanwege werkzaamheden die worden verricht aan de Hooivaart. De oevers worden verbeterd en tevens worden er maar liefst 150 vissteigers geplaatst, zodat wij volgend jaar een prachtig nieuw wedstrijdparcours hebben
.
Er werd gevist in twee vakken. De weergoden waren ons dit jaar slecht gestemd. Pluvius deed zijn best door de eerste uren van de wedstrijd een constante regen op de 48 koppels uit te storten. Al snel bleek dat de vis zich op de meeste plaatsen niet zo gemakkelijk liet verschalken. Op sommige plekken werd weinig tot zelfs geen vis gevangen. Toch wist het koppel W. Schokker en K. Schokker op plaatsnummer B40 nog 15.673 gram vis op het “droge” te halen. In vak A was de eerste plaats voor het koppel Boersma en Westra dat op A19 10.131 gram vis wist te vangen.

Na afloop werd de prijsuitreiking verricht in café “De Streek”te Tjalleberd.
Volgend jaar vissen we op het gloednieuwe parcours met hopelijk beter weer en meer vis.

Uitslag vak A - gewicht
1- Boersma/Westra - 10.131 gram