4-6-2016 FK Junioren

Skitterende FK Jeugd

04 juni 2016

“Wat hawwe d’r moai waar bij”, dit was een veel gehoorde kreet op de ochtend van de Fries kampioenschap Jeugd langs de wateren op het Frisiaterrein ten Noordwesten van Grou.
Het was de tweede keer dat dit uitermate geschikte wedstrijdparcours gebruikt werd voor een FK.
Alle 24 deelnemers hebben vis gevangen en na afloop waren alle sportvissers en begeleiding zeer tevreden over de prachtige visdag. Ochtens om 8 uur werd er gestart vanuit de Partytent op het wedstrijdterrein.
Nadat een ieder zijn/haar plek had ingericht werd er vanaf 10 uur gevist. Tot aan 13 uur is er zeer enthousiast gevist en is er in totaal 27492 gr vis gevangen. Dik 5 kilo meer dan vorig jaar (26 deelnemers).

Uiteindelijk was Christiaan Dijkstra, H.s.v. de Snoek uit Wolvega de meest 'betoefte' sportvisser in categorie U15 met 1390 gram vis, hij bleef daarbij zijn zus Susanne met 1221 gr net voor, de nr 3 was Jacco Terpstra met 1170 gram.

In de categorie U20 was het Iwan Praamstra van H.s.v. de Rietvoorn uit Kootstertille met een totaal gewicht van 3166 gr de Fries Kampioen d nummer 2 was Dennis Betten met 2588 gram en de nummer 3 Arjon v/d Wal met 982 gram ook de nrs 2 en 3 waren lid van H.s.v. de Rietvoorn uit Kootstertille.
.
Bij ‘de oudste jeugd’ in de categorie U25 was het Adriaan de Boer van H.s.v. de Voorn uit Harlingen, met 5450 gram die net Jolanda Hoogeveen voor bleef. Alle drie talentvolle wedstrijdvissers kregen een prachtige Kampioensbord uitgereikt door de jarige wedstrijdleider Gooitzen Hager.

Daarnaast ontvingen alle deelnemers een zak voer, een heerlijke bak patat van Vos Catering en werd er afgesloten met een gezamenlijke foto (zie hieronder).
Naast de titel en het eremetaal, hebben de beste individuele deelnemers zich ook voor het Nederlands Kampioenschap Junioren geplaatst. Dit vindt plaats op zaterdag 10 september, aan de Urkervaart.

Hieronder de volledige uitslag