20-06-2017 2e wedstrijd 55+

Het laatste zoetwater Fries Kampioenschap is dinsdag 20 juni gevist door de categorie 55+

Vanaf de oevers van het Prinses Margrietkanaal onder de zendmast van Spannenburg. Er is deze dag heel goed gevangen door de mannen. In totaal maar liefst een dikke 291 kg.
De dagwinnaar was Jan Zeephat van H.s.v. de Oanslach met maar liefst 24801 gr vis.
Menno Hoogsteen van H.s.v.de Rietvoorn Kootstertille (16183 gr) was 2e en derde was Geert v/d Meer (12755gr) ook van H.s.v. de Oanslach uit Harkema.

Aangezien Harm Bekkema deze wedstrijd als 2e was geëindigd in zijn vak en dit ook in de eerste wedstrijd had gepresteerd is hij de overall kampioen geworden en daarmee is hij de winnaar van de ‘Sake v/d Meer Wisselbokaal’. De winnaar van vorig jaar, Grietus de Vries, moest met spijt in het hart de bokaal afstaan.
Als 2e in het totaalklassement eindigde Menno Hoogsteen (eveneens met 4 punten maar 8 kg minder vis) en als 3e de naamgever van de bokaal, Sake van der Meer van Kootstertille.

Met het totaalgewicht over 2 wedstrijden van meer dan 28 kilo is overduidelijk dat Harm Bekkema de meer dan terechte nieuwe Fries Kampioen 55+ is geworden. Op de foto overhandigd Sake van der Meer (links) de bokaal aan Harm Bekkema.

Foto hieronder :De kampioenen 55+; vlnr Menno Hoogsteen (2), Harm Bekkema (1), Sake vd Meer (3)

Onderstaand de uitslag