7-9-2013 NK Junioren

Uitslag NK Zoetwatervissen Junioren, Lage Vaart, Almere op 7 sept. 2013

Het NK werd op zaterdag 7 september gehouden aan de Lage Vaart aan de Trekweg bij Almere. Gedurende de gehele dag was he bewolkt, maar droog. Af en toe waaide het een beetje, vooral in de middag ging het wat harder waaien. De zon heeft zich niet laten  zien vandaag

.
Net zoals vorig jaar werd de wedstrijd in drie categoieën gevist, nl. A in de leeftijd van 17 tot 22 jaar , B van 13 tot 17 jaar en C van 10 tot 13 jaar.
Gelukkig was begin dit jaar de minimummaat voor de baars afgeschaft, zodat de diverse baarzen die werden gevangen niet teruggezet hoefden te worden.
De vangsten bestonden voornamelijk uit voorntjes, schele posjes en de eerder genoemde ondermaatse baars. Verder werd er een aantal brasems gevangen.

Bij categorie C
Johan Bakkernes van HSV Renswoude werd Nederlandse Kampioen in deze categorie met 5.257 gram. Op de 2e plaats eindigde Youri an Lieshout (HSV de Noordervaart) met 3.671 gram en Mart Klein Wolterink, eveneens van HSV Renswoude, eindigde op de 3e plaats met 3.442 gram.

Bij de categorie B
De titel van Nederlands Kampioen ging naar Stefan Hooyman van HSV VNK met 4.050 gram. Zilver was voor Stephan Kortsmit van HSV Het Alvertje met 2.973 gram, terwijl de bronzen medaille werd uitgereikt aan Arnold de Boer van HSV VIOD verening.
Arnold liet 2.812 op de weegschaal noteren.

Bij categorie A
In deze categorie werd Tim Voerman (HSV VIOS) de nieuwe Nederlands Kampioen met 5.809 gram. Kevin Inkenhaag van HSV Barneveld (de Nederlands Kampioen van vorig jaar) eindigde op de tweede plaats met 2.845 gram en Arjan Dikkema )HSV Tynaarlo-Vries) werd derde met 5.029 gram.

Alle prijswinnaars ontvingen uit handen Loekie Oudshoorn en Wout van der Kamp bestuursleden van Sportvisserij MidWest Nederland het bekende Delftsblauwe bord en een medaille.
Tevens werden zij in de bloemen gezet.