Augustus 2013 Henk Hoeksma

Ik ben Henk Hoeksma getrouwd met Jannie en we hebben samen 2 kinderen.

Ik ben geboren in Zwagerveen op 26-03 -1965 en na 2 jaar verhuist naar het mooie stadje Dokkum .
Wij hebben in 1994 een huis gebouwd in Dokkum in de nieuwbouw en wonen daar met veel plezier. Sinds 1991 ben ik werkzaam bij de gemeente Dongeradeel als timmerman ( onderhoudsmedewerker )

Vroeger als kleine jongen was ik altijd aan het aasvisje vangen voor de mensen die ze gebruikten voor het roofvissen , die ze dan bij mij konden kopen, en ik kan zeggen het liep als een trein. Later ging ik veel met Jent v/d Land te snoekbaarzen en ook wel te vissen op witvis. Ik heb vanaf mijn 18e jaar ook ongeveer een jaar of 6 de competitie van Dokkum mee georganiseerd waar Jan Grijpstra ook meedeed als 12 jarig jongetje, en je ziet wat er van geworden is.
Ongeveer op mijn 22e jaar ging ik ook wedstrijdvissen met Westergeest en kwam ik al snel in het bestuur van de visclub de Dobber te Westergeest, waar ik inmiddels de voorzitter van ben geworden.
Het vissen en de fijne kneepjes van het vissen kregen we bij de competitie al redelijk snel onder de knie, en langzaam aan kregen we mooier en duurder materiaal en nu vis ik nog steeds wedstrijden .

Mijn wateren waar ik het liefst vis zijn Dokkumer Ee, PM Kanaal op de steigers en de Nieuwe Zwemmer.

Wat ik mooi aan de wedstrijden vind is de gezonde spanning om een vis te vangen en een prijsje te bemachtigen, wat natuurlijk niet altijd lukt,want zoals Klaas Kooistra zegt ( kist net lotsje ) .
Inderdaad heb ik niet veel geluk met loten , maar dat kan voor mij de pret niet drukken het mooiste vind ik de grote wedstrijden de gezelligheid en dat hoeft wat mij betreft niet heel ver weg als er een wedstrijd in de buurt en of omstreken is dan ga ik daar naartoe want laten we eerlijk wezen alles kost geld, en vissen ook.

Hoeveel tijd ik in de voorbereiding , het onderhoud hou ik alle weken mooi bij reken elke week een paar uurtjes en het geld dat ik besteed dat kan je zo duur maken als je zelf wil dat heb je zelf in de hand .

Gr Henk Hoeksma