December 2012 Hans Koning

Hallo even voorstellen: Mijn Naam is Johannes Koning roepnaam Hans

Woon in Marum gehuwd met Ellen en hebben geen kinderen. Ik ben een vervent wedstrijdvisser in hart en nieren
Ben geboren in het plaatsje Tolbert in de gemeente Leek op 28 Januari 1955.
We woonden toen op Diepswal aan een watertje het Leekster hoofddiep. Vanaf mijn jeugd doe ik al aan vissen het water lag voor de deur,er werd in die tijd nog vis gevangen voor de Pan om op te eten.

Op mijn 16 jaar werd ik lid van de visvereniging Leek van stekvissen had nog niemand gehoord.
We visten toen nog om punten en gewicht. in 1999 kwam ik in de hengelsport winkel van Henk Land waar mij werd gevraagd om lid te worden van deze vereniging, H.s.v. Surhuisterveen.

Ze zochten nog iemand voor hun korps met dit korps ben ik 4 keer Fries kampioen geweest. In 2003 werd ik zelf Fries kampioen in totaal heb ik 13 keer aan het Nederlands kampioenschap meegedaan. (6 keer korpsen en 7 keer individueel).
Het zal ongeveer 5 jaar geleden geweest zijn dat ik hoorde van de wintercompetitie van HSV de Rietvoorn uit Kootstertille en ik ben van deze vereniging lid geworden.

Mijn favoriete viswateren zijn:
PM kanaal
Hooivaart
Engelenvaart
Stroobosser Trekvaart

Het vissen met een vaste stok vind ik toch het mooiste en dan met name het wintervissen op voorns.
Mijn mooiste ervaringen zijn het winnen van de Groninger kampioenschappen, Fries kampioen 2003, 2e N.O.K in Giethoorn . 12e op het NK.

Hierbij geef ik de pen door aan Fokke Visser