21-5-2016 FK indvidueel

Lieuwe Pander Fries Kampioen

De Fries Kampioen, Lieuwe Pander van HSV de Oanslach, Harkema toont trots het Kampioensbord.

Het was wederom een prachtig mooi gezicht afgelopen zaterdag aan de Workumer Trekvaart, 87 zeer geconcentreerde wedstrijdvissers die probeerden zoveel mogelijk vis te verschalken in de strijd om het Fries Kampioenschap Wedstrijdvissen. Ondertussen was het hard werken om de 13 mtr hengel strak boven het water te houden. Dit was een fikse inspanning aangezien de stevige wind in het verlengde van het water waaide en daarmee een grote invloed had op de vangsten.
Na afloop van de wedstrijd werd er door de 87 deelnemers in totaal bijna 95 kg aan vis ter weging aangeboden. Dit is een teleurstellend resultaat en werd voornamelijk verklaard door de tijd van het jaar en de inactieve vis.
De Fries Kampioen, Lieuwe Pander van Hengelsportvereniging de Oanslach, Harkema had 4 kg in zijn net. De nummer 2 Harm Bekkema van HSV de Rietvoorn, Kootstertille ruim 3,8 kg en de nummer 3 Tabe Bleeker, HSV Leeuwarden bijna 2,8 kg.
Eveneens vak winnaars en daarmee 4 is Egbert v.d. Kamp, HSV de Oanslach Harkema (2,2 kg) en 5 is Harm Broekstra, HSV de Rietvoorn Kootstertille (2,1 kg).
Na afloop in de Klameare te Workum werden de winnaars gehuldigd en nam Lieuwe Pander vol trots het Kampioensbord in ontvangst.

De 5 vak winnaars, v.l.n.r. Egbert v.d. Kamp (4), Harm Bekkema (2), Lieuwe Pander (1 Fries Kampioen), Tabe Bleeker (3), Harm Broekstra (5)