30-5-2014 Surhuisterveen

René Altenburg wint Surventobokaal

Op vrijdag 30 mei werd onder stralende weersomstandigheden de strijd om de Surventobokaal gevist. Deze wedstrijd, georganiseerd door Hengelsport Land en Hengelsportvereniging Surhuisterveen, trok 48 deelnemers die de dag begonnen met een kop koffie in Café de Haven. Voor de deelnemers waren twee vakken klaargezet aan het Prinses Margrietkanaal. Het eerste vak op BLauforlaet en het tweede vak op Rohel.

De visserij was taai al hadden de vissers daar geen moeite mee. Dit zal te maken hebben gehad met het mooie weer. Vooral de vangsten op Blauforlaet vielen tegen. Bert Bouma kreeg laat de vis aan het azen maar wist toch een aantal mooie brasems te vangen en ging er met de vak winst vandoor. Met 7850 gram bleef hij Fedde Zijlstra voor. Hoewel Fedde in het begin meer vis aan het vangen was werd hij in de tweede helft van de wedstrijd voorbij gestreefd door Bert Bouma. Fedde bleef steken op 6050 gram. Jan Schoenmakers pakte de derde plaats op het podium met 4150 gram.

In het vak op Rohel waren de vangsten gemiddeld gezien beter dan op Blauforlaet. René Altenburg ving stug door en aan het eind gaf de weegschaal bij hem 12.400 gram aan. René bleef de overige deelnemers een straatlengte voor en is dan ook de terechte winnaar van de Surventobokaal in 2014. Het podium op het vak op Rohel werd gecomplementeerd door Harm Bekkema (7500 gram) en J. Snip (7200) gram.