Meindert de Boer Fisker Fan`t Jier Fêste stok 2019

Zaterdag, 16 november 2019

Meindert de Boer winnaar Fisker fan`t Jier Fêste Stok 2019

Vandaag 16 november is de 4e finale van de competitie van de Fêste Stok Fisker fan’t Jier een feit, hiervoor waren de hoogste 20 deelnemers in de stand (die lid van een van de regioverenigingen ) uitgenodigd.

Gevist is er vandaag in Dokkum, op het parkeerterrein van de Jumbo verzamelen we om te gaan loten, er besloten is om met zijn allen aan de Sud Ie te vissen ivm de verwachte weersomstandigheden, we hadden nog voor een ieder een lekkere verassing van slagerij Menno Hoekstra.

Dan de vangsten die waren vanaf nr 16 zeer slecht, alleen de lagere nrs daar kwamen de hogere gewichten vandaan.
En zoals bij elke wedstrijd was er vandaag ook iemand die de meeste vis in het netje had, zie onderstaande daguitslag.

Vorig jaar was het Fokke Visser die de competitie op zijn naam schreef dit jaar was plaats 5 zijn deel, de nummer 2 is de altijd goed vissende Klaas Kooistra de kampioen dit jaar is met overmacht Meindert de Boer die het hele jaar boven in de stand heeft gestaan en dit heeft volgehouden tot het einde.
En dan de prijsuitreiking van de winnaars van de competitie, Hiervoor zijn we afgereisd naar Vscorner de Leckerbeck te Dokkum waar we genoten hebben van een heerlijk visje/frietje en een drankje ( Dit drankje is aangeboden door Rinse Popma welke vandaag 80 jaar is geworden )

En dan de 11 prijswinnaars na een competitie over 11 wedstrijden

nr 2 Klaas Kooistra
Nr 3 Jeroen de Boer

* Dank aan de sponsoren
Anonieme donatie
Hengelsport Land te Surhuisterveen
Hengelsport Kuperus te Leek
Slagerij Menno Hoekstra te Anjum
Viscorner de Leckerbeck te Dokkum
Sportvisserij Fryslân te Grou
Regioverenigingen Fryslân

* Voor volgend jaar gaan we de opzet iets veranderen.
* Tevens dank aan alle vissers die mee hebben gedaan aan deze competitie
* Er in 2020 zeker een vervolg komt op de Fisker fan`t Jier Fêste Stok

Voor de complete uitslag kijk bij Fisker fan`t Jier Fêste Stok 2019