Fryslan Cup 2019 we gaan 1 team opgeven

Zaterdag, 23 maart 2019

Fryslân Cup 2019

We gaan ons inschrijven met onderstaande personen, als de loting wordt verricht gaan we wel kijken welke 15 beschikbaar zijn op de datum dat er gevist gaat worden.
We zijn dus altijd met 15 personen.

Deelnemerslijst:

Esbjorn Blaauw
Pieter v/d Bosch

De belangrijkste richtlijnen.

Teams bestaande uit minimaal 5 en max 15 personen die lid zijn van dezelfde HSV kunnen deelnemen en zich opgeven bij Sportvisserij Fryslân. Elk team ontvangt bij opgave € 100,- (mits men daadwerkelijk de wedstrijd vist)

Eén HSV mag meerdere teams afvaardigen indien het max aantal deelnemers (15) wordt overschreden of als er een andere plausibele aanleiding toe is, er kan ook een combinatie van hengelsportverenigingen zijn om een team (max 15) te vormen mits er geen genoeg deelnemers binnen 1 vereniging zijn.

Er is sprake van een 'Knock out' wedstrijd. De winnaar van de onderlinge wedstrijd gaat door naar de volgende ronde

De thuis-vissende HSV bepaalt het viswater. De HSV`n bepalen gezamenlijk de datum en het tijdstip waarop ze tegen elkaar vissen. ( De loting geschied door Sportvisserij Fryslân waarbij de teamcaptains worden uitgenodigd )

Er mag worden gevist met één hengel. De hengelkeuze is vrij.

De beste 5 resultaten per team tellen mee voor de daguitslag. De uitslag wordt bepaald op punten en gewicht.

De finale wordt georganiseerd door Sportvisserij Fryslân ( 24 augustus 2019 ).

Het winnende team is de kampioen, wint de Fryslân Cup en wordt afgevaardigd naar het NK Clubs op 26 oktober 2019 dat wordt georganiseerd door SVN.

Het winnende team dat deelneemt aan de landelijke finale wordt gefaciliteerd door Sportvisserij Fryslân en ontvangt daarvoor € 500,-- De verliezend finalist ontvangt € 300,- en plaatst zich ook voor het NK clubs.

De finale vindt in 2019 plaats op zaterdag 26 oktober aan de Lage Vaart te Almere, er mogen 2 teams van maximaal 15 deelnemers meedoen aan het NK clubs namens Sportvisserij Fryslân.

Wil je meedoen geef je dan voor 1 mei op via een mailtje richting gooitzenhager@gmail.com

Probeer daarbij ook de jeugd te betrekken. Zij kunnen op deze manier veel leren en daardoor enthousiaste sportvissers worden. Indien dit jeugdlid ( jeugdvispas ) goed vangt ontvangt het team ook nog 5 bonuspunten voor het team.

Gooitzen