Finale Fisker fan`t Jier Fêste Stok 2018

Maandag, 19 november 2018

Fisker Fan it Jier Fêste Stok 2018.

Als afsluiting van bovengenoemde competitie was er een finale voor de hoogst geklasseerde twintig vissers. Door één afmelding vanwege ziekte verschenen er dus 19 aan de start.
Een originele loting. Gooitzen had voor iedere visser een cadeaupakket samengesteld, met als inhoud een feeststol, chocoladeletter, zakje pepernoten, sleutelhanger en visgids. Iedereen kon een zak met inhoud pakken. Op de chocoladeletter stond het steknummer.

Er werd gevist in twee vakken, Eelaan en Súdie. Het werd een vreemde wedstrijd. In het vak aan de Eelaan werd slecht gevangen. Een uitzondering hierop vormde Geert v.d.Meer. Zet hem op kopstek en ook nog eens in de luwte, dan weet je de winnaar. Menno moest zijn tweede plek verdedigen t.o.v. Geert. Op de helft van de wedstrijd had Menno, zoals de rest om hem heen, slechts een paar baarsjes. Door gericht op baarsjes te vissen, haalde hij nog net genoeg punten.
Aan de Súdie was het feest. Niemand had onder de honderd vissen. Jappie Mijnheer won het vak, de verschillen waren hier heel klein.
Door deze uitslag veranderde er in het algemeen klassement weinig. De kampioen was voor de finale al bekend. Dat is in principe jammer, maar Fokke was dit jaar met voorsprong de beste en werd zeer verdiend winnaar.
Voor de prijsuitreiking gingen we naar lunchroom De Leckerbeck in Dokkum. Een uitstekende accommodatie.

Eerst was het genieten van een hapje en drankje in een gezellige sfeer.
Daarna kon Gooitzen de prijzen uitreiken. Sponsors en een aantal h.s.v.-en hadden gezorgd voor een totaal prijzenpakket met een waarde van ruim € 600,- . Hiervoor zijn we natuurlijk zeer erkentelijk.
Het podium: 1e Fokke Visser (contant 150,-) 2e Menno Hoogsteen (waardebon Kuperus,Leek) € 100,- 3e Geert van der Meer ( schepnetsteel t.w.v. € 79,- door v.d.Meer Hengelsport)

De beide mannen van de organisatie kijken tevreden terug op het afgelopen seizoen en bedanken de vissers voor de plezierige samenwerking. Zij gaan volgend jaar door met deze competitie. Ze houden zich aanbevolen voor suggesties.

Gooitzen en Rinse