Team Evezet - v/d Meer laat van zich horen

Zondag, 20 mei 2018

Team Evezet – v/d Meer team laat van zich horen tijdens de selectie wedstrijden van Sportvisserij Fryslân.

Het begint op 5 mei met Fries Kampioenschap Teams op de steigers aan de Hooivaart nabij de Deelen er waren 14 teams die hadden ingeschreven voor dit kampioenschap.

Hier kwam het team van Evezet – v/d Meer als 3e uit de bus met winst in het vak door Gooitzen Hager met ruim 20 kg, 2e in vak Klaas Kooistra met 5956 gr, 3e Menno Hoogsteen met 10480 gr, 4e Sake v/d Meer met 7086 gr en Harm Bekkema met 936 gr Harm die zat op een heel erg slecht stuk en kon niet meer dan een 13 scoren.
Deze 3e plaats levert de selectie op voor het Nederlands Kampioenschap welke op 15 september aan het Noord Willems kanaal nabij Vries gevist gaat worden.

Op 8 mei is het de beurt aan de 55 plussers welke gaan strijden om de Sake v/d Meer bokaal, welke gevist word over twee wedstrijden.
De eerste wedstrijd word gevist te Spannenburg aan het PM kanaal alwaar 40 deelnemers de strijd met elkaar aan gaan.
Klaas Kooistra pakt hier de winst met 12936 gr en een 2e plaats voor Harm Bekkema met 9200 gr
Links Klaas Kooistra winst overal, Midden Harm Bekkema winst in vak B,

De volgende wedstrijd van de Sake v/d Meer bokaal word gevist op 19 juni aan het van Harinxmakanaal te Midlum.

12 mei is het de beurt aan de individuele visser die gaan strijden om het felbegeerde Delfsblauwe wandbord, gevist is er aan de Workumer Trekvaart tussen Tjerkwerd en Workum.
Maar liefst 90 vissers hebben zich ingeschreven, er is in twee categorieën gevist: ouder dan 55 jaar en jonger dan 55 jaar. Aangezien het Nederlands Kampioenschap ook in deze categorieën wordt gevist kunnen de betreffende sportvissers zich tijdens het FK hiervoor kwalificeren.
Terwijl de roeiers aan de 11 Steden Roeitocht langstrekken, in heerlijk zonnig weer met een licht briesje aan de Workumer Trekvaart. Het geconcentreerd vissen resulteerde in een ( Boppeslach ) top prestatie dit leverde de Fries Kampioen op, na jaren 2e en 3e plaatsen is het Henk de Haan gelukt om kampioen te worden met 15470 gr was hij iedereen de baas. De rest van de teamgenoten deed het ook voortreffelijk vak winst voor Menno Hoogsteen met 13720 gr en 3e was Gooitzen Hager met 10917 gr en 2 maal een 4e plaats in het vak voor Harm Bekkema en Klaas Kooistra.
2e van links kampioen Henk de Haan in de midden Menno Hoogsteen

Onze toppers visten met de supermixen van Evezet:
1 kg Teammix Brasem Bruin
1 kg Dreamteam
1 kg Dutch Pro
300 gram Gemalen Geroosterde Hennep
Turfleem zwart toevoegen 50 %

En op het diepere kanaal:
1 kg Teammix Brasem Bruin
1 kg Teammix Brasem Blank