Vriendenwedstrijd Heerenveen

Zaterdag, 17 maart 2018

Vriendenwedstrijd 17 maart 2018 te Heerenveen

Op zaterdagmorgen 17 maart is de vriendenwedstrijd gevist te Heerenveen aan het Heerenveens kanaal.
Het was weer tijd voor de traditionele vriendenwedstrijd, welke georganiseerd word door team Evezet – v/d Meer, afgelopen week waren enkele leden wezen vissen aan het Polderhoofd kanaal bij Nij Beets waar goed is gevangen, er is besloten om daar heen te gaan.
Maar op zaterdagmorgen bij minus 4 en een harde wind dwars op het water is er gezamenlijk besloten om naar het Heerenveens kanaal te gaan.
Al vele jaren gaan we onderling deze uitermate gezellige wedstrijd vissen eenmaal bij ons en eenmaal door H.s.v. Makkum georganiseerd.
Gezamenlijk waren we met 10 personen waarvan er 4 vanuit de regio Makkum naar Nij Beets zijn getogen om het daar eens te proberen om veel vis te vangen.
Omstreeks 09:00 uur zijn we gestart met de wedstrijd die 4 uren, het is een moeizame wedstrijd geworden dit kwam mede door de extreem harde oostenwind met minus 4 was het echt heel koud.

De vleesprijzen zijn als volgt verdeeld, de eerste 3 per vak een doosje vlees en de nrs 4 en 5 een lekkere rollade.

De uitslag

Vak A nr 1 t/m 5
Nr Naam plnr Gewicht

1e * Anne Dirk van Assen * plnr 1 * 4713 gr
2e * Menno Hoogsteen * plnr 4 * 4599 gr
3e * Henk de Haan * plnr 3 * 3082 gr
4e * Tonny Landskroon * plnr 2 * 805 gr
5e * Klaas Bakker * plnr 5 * 788 gr

Vak B nrs 6 t/m 10
Nr Naam plnr Gewicht

1e * Frans Temme * plnr 6 * 3748 gr
2e * Gooitzen Hager * plnr 10 * 1067 gr
3e * Klaas Kooistra * plnr 8 * 907 gr
4e * Arjen Antonisse * plnr 7 * 686 gr
5e * Harm Bekkema * plnr 9 * 645 gr

Na het wegen zijn we gezamenlijk richting het centrum van Heerenveen gegaan om hier een hapje te gaan eten bij viszaak Het Neusje van de Zalm hier hebben we genoten van heerlijke vis.
Ook word van te voren een poule ingevuld hoeveel vis zal er vandaag gezamenlijk gevangen worden, dit varieerde van 10 kg tot 42 kg het juiste totaal gewicht is 21020 gram Frans Temme zat er het dichtste bij met 20000 gram, zijn deel een lekkere rollade.
Omstreeks 15:30 uur zijn we vertrokken, de volgende vriendenwedstrijd gaat plaatsvinden in begin van het jaar 2019.

Tot slot wil ik iedereen dank zeggen met name Slagerij Menno Hoekstra www.slagerijmennohoekstra.nl die de vleesprijzen verzorgt heeft en verder de deelnemers die deze dag weer tot een fantastische dag hebben gemaakt.

Met vriendelijke groet,

Het organiserende Evezet-v/d Meer team