Vriendenwedstrijd Bolsward

Maandag, 19 februari 2018

Vriendenwedstrijd 17 Februari 2018 te Bolsward

Gezelliheid staat op nr 1

Al weer een jaar voorbij gegaan dus het was weer tijd voor de traditionele vriendenwedstrijd, welke georganiseerd word door Hsv Makkum.
Al vele jaren komt de uitnodiging bij ons binnen waar wij van het Evezet v/d Meer team graag gebruik van maken, dit jaar waren we met 6 vissers. samen met 6 vissers uit deze regio, afgesproken is er op de carpool in Bolsward.
Het was de bedoeling om naar Workum te gaan, de thermometer gaf -4 aan dus ging Anne –Dirk maar eens die kant op om te kijken of het dicht zou liggen, er kwam een telefoontje dat alles dicht lag in Workum, en we maar in Bolsward moeten gaan vissen.
Bij terugkomst van Anne-Dirk is er geloot, en ging Klaas Bakker naar het water om de kantnummers te steken.
Bij werkelijk schitterende weersomstandigheden geen wind en een zonnetje is er omstreeks 09:00 uur gestart met de wedstrijd vanaf het begin is er goed vis te vangen, over het gehele parcours is de vis redelijk actief bij een mooie stroming is de vis flink aan het azen, na 2 uren valt de stroming weg en de vis denkt ook het zijne ervan en is nog zeer moeilijk te vangen een uitzondering daar gelaten.
Ook kwam de politie samen met een BOA nog de vispassen controleren, ze hadden meldingen gekregen dat er weer tasjevissers actief zouden zijn.

De uitslag

Vak A

winnaar vak A Henk de Haan

Nr Naam plnr Gewicht
1e * Henk de Haan * 1 * 9898 gram
2e * Klaas Kooistra * 6 * 5479 gram
3e * Harm Bekkema * 3 * 5236 gram
4e * Freerk van Duinen * 2 * 3976 gram
5e * Rob de Boer * 5 * 2527 gram
6e * Teake Wielinga * 4 * 1354 gram

Vak B

winnaar vak B Gooitzen Hager

Nr Naam plnr Gewicht
1e * Gooitzen Hager * 10 * 7827 gram
2e * Menno Hoogsteen * 7 * 6324 gram
3e * Klaas Bakker * 11 * 5334 gram
4e * Frans Temme * 12 * 3766 gram
5e * Anne-Dirk van Assen * 9 * 3554 gram
6e * Arjen Antonisse * 8 * 3121 gram

Ook was er van te voren een poule ingevuld hoeveel vis zal er vandaag samen gevangen worden, dit varieerde van 24 kg tot 86 kg het juiste totaal gewicht is 58396 gram Frans Temme zat er het dichtste bij met 59 kg.

Na het wegen zijn we gezamenlijk richting de Recreatieboerderij Slachtehiem te Lollum gegaan alwaar we samen genoten hebben van een heerlijk bord Boerenkool met worst daarna nog een keer opscheppen er was in overvloed en ook nog een lekker toetje na.

De prijsuitreiking is gedaan door de voorzitter Frans Temme.

Omstreeks 16:15 uur zijn we vertrokken, de return gaat plaatsvinden op 17 maart dan gaan wij van het Evezet v/d Meer team de organisatie op ons nemen.

Tot slot wil ik iedereen dank zeggen die deze dag weer tot een fantastische dag hebben gemaakt.

Met vriendelijke groet,

Het Evezet v/d Meer team