Hengelsportshow goed bezocht

Zaterdag, 18 februari 2017

Vrijdag 17 februari organiseerde Hengelsport Sake van der Meer uit Kootstertille een heuse hengelsportshow.

Deze avond wordt om en om georganiseerd dit jaar is het de beurt aan de mannen van Hengelsport v/d Meer om de show te organiseren ( 2018 Hengelsport Land ) In het vernieuwde MFA Tillehûs in Kootstertille is het in de middag al druk in de weer met het opbouwen van de diverse stands.

Na het opbouwen wordt er even gegeten en wordt er door het team van Evezet – v/d Meer even de koppels van het komende jaar op papier gezet

Om 18:00 uur gaan de deuren los en gaat het geleidelijk steeds drukker worden, jammer genoeg moet een vriend van ons namelijk Rob Jansen van de Witvisser helaas afzeggen door omstandigheden, niks aan te doen Rob.
Het merk Sensas zij komen met de nieuwe collectie Vaste hengels w.o. De Nanoflex Parallel 755 SW pack 13.00 mtr. met 5 delige topsets Ook zal de nieuwe collectie feeders worden gepresenteerd enz.

Ook het Evezet – v/d Meer team is compleet aanwezig met op de stand met verschillende voeren en geven hier graag uitleg over.

Evezet vertegenwoordiger en spraakwaterval Jan v/d Bovenkamp is ook aanwezig, Jan geeft een boeiende presentatie over hoe je een wedstrijd die 5 uren gaat duren gaat aanpakken.

Evezet is tegenwoordig overigens ook verdeler van Frenzee een Engels topmerk in de commercial visserij en Trabucco het Italiaanse paradepaardje zij presenteren de hengels en feeders
Rapture het nieuwe kunstaas voor de roofvisser zal worden gepresenteerd.

Sjoerd Huizinga is aanwezig namens Spro en Cresta zij gaan de nieuwe collectie van Cresta presenteren waaronder de vaste hengels en feeders w.o. de black thorn feeders / de Solith feeders / de collectie nieuwe roofvishengels en de nieuwe foudralen en tassen enz.

Prijsuitreiking Fisker fan ‘t Jier 2016
In de loop van de avond is er natuurlijk ook de uitreiking van de prijzen voor de Fisker van ’t Jier 2016. Deze competitie verdeeld over 25 Fryske wedstrijden leveren punten op, je kan aanspraak maken als je lid bent van een van de 11 regioverenigingen.
Dit is een mooi initiatief dit omdat het in de meest uitgebreide competitie van Fryslân en ook in Nederland is.
Kijk alleen al naar de sponsoring, Afgelopen jaar is de competitie voor de derde keer georganiseerd.

Dave Martens is de opvolger van Henk de Haan welke de 2é editie van de Fisker fan `t Jier 2015 won. met een totaal van 395 punten, ontvangt Dave hiervoor 150 € contant aangeboden door de 11 regioverenigingen.
Dave heeft een mooi seizoen gevist het gehele jaar door scoorde hij zijn punten, hij viste van de 25 wedstrijden zich bij 15 ervan bij de eerste 5 in het vak, dan ben je een terechte winnaar.
De runner up is Peter Bies met 330 punten lange tijd heeft hij gestreden om zich Fisker fan ’t Jier te mogen noemen het lukte echter niet maar deze 2è plaats is goed voor 125 € contant aangeboden door de 11 regioverenigingen. Klaas Kooistra haalde 310 punten net zoveel als Menno Hoogsteen maar Klaas had net iets meer gewicht namelijk 78 gram Klaas verdiend hiermee een waardebon van 100 € aangeboden door Hengelsport v/d Meer.
Top 3 >>>>> foto

4e * Menno Hoogsteen * 310 pnt * Waardebon 75€ Hengelsport Land
5e * Jan Weening * 300 pnt * Spro hengelsport T.w.v. !!!!!!!
6e * Fokke Visser * 265 pnt * Waardebon 50 € Slagerij Menno Hoekstra
7e * Jappie Mijnheer * 260 pnt * 50€ contant Taak van Zuiden
8e * Geert Jacobs * 230 pnt * 50€ contant de Witvisser
9e * Piet Alberts * 225 pnt * 50€ contant Sportvisserij Fryslân
10e * Henk de Haan * 225 pnt * Waardebon 25€ Gasterij Magnefiek
11e * Geert v/d Meer * 215 pnt * 25€ contant Sportvisserij Fryslân

Nog enkele wetenswaardigheden
* Er 157 deelnemers zijn die punten hebben verzameld
* Er waren in totaal 1000 punten te behalen.
* Het hoogste totaalgewicht over de 25 wedstrijden is 63787 gram
* Totaalgewicht over alle deelnemers is bijna 1764 kg
* Er in 2017 een vervolg komt op de Fisker fan `t Jier 2016
* Er volgend jaar 25 wedstrijden meetellen.
* De prijsuitreiking in 2018 zal plaats vinden tijdens de hengelsportbeurs
van Hengelsport Land te Surhuisterveen.

Bij deze wil ik onderstaande Regioverenigingen en sponsoren bedanken.

* Regioverenigingen:
H.s.v. de Dobber Westergeest