Jaarverslag Jeugdafdeling de Rietvoorn

Woensdag, 24 september 2014

Jaarverslag 2014 van de jeugdafdeling van “de Rietvoorn” Kootstertille.

Het visseizoen van 2014 zit er inmiddels weer op. We hebben 6 competitiewedstrijden gevist en 4 sponsorwedstrijden. Een aantal jeugdleden hebben mee gedaan aan het Fries Kampioenschap junioren in Aldeboorn. En op 23 augustus hebben we het 50 jarig jubileum van “de Rietvoorn” gevierd met een jubileumwedstrijd voor groot en klein.

Bij alle competitiewedstrijden was de opkomst super. Het vorige seizoen zaten we ongeveer met 11 kinderen gemiddeld aan de waterkant maar dit seizoen hebben we al een piek gehad van 21 kinderen, en er kunnen er natuurlijk nog steeds meer bij. Bij de sponsorwedstrijden hadden we ook steeds een hoge opkomst en werden de kinderen getrakteerd op lekkers en mooie prijzen.

Onderstaande sponsorwedstrijden hebben we gevist:

Zaterdag 24 mei sponsor: Schoonmaakbedrijf Kuipers.
Zaterdag 21 juni sponsors: Cafe Cafetaria de Viersprong en Melody.
Vrijdag 27 juni sponsor: Feestweek commissie
Zaterdag 30 augustus sponsors: Sake van der Meer en MFA 't Tillehus.

Bij deze willen wij alle sponsors bedanken voor het sponseren van de wedstrijden.

De uitslag van de competitie 2014 is als volgt:

A-Junioren:

1e prijs: Jarno Visser 484cm vis.
2e prijs: Jordy Hoekstra 429,5cm vis.
3e prijs: Jacco Terpstra 394,5cm vis.
4e prijs: Jeffrey Feenstra 391cm vis.

Grootste vis: Jarno Visser 51cm.

B-Junioren:

1e prijs: Rinke Terpstra 646cm vis.
2e prijs: Ilse Hoeksma 425cm vis.
3e prijs: Marco de Jong 325cm vis.
4e prijs: Iwan Praamstra 285cm vis.

Grootste vis: Rinke Terpstra 51,5cm.

Op zaterdag 7 juni zijn 9 van onze jeugdleden naar het Fries kampioenschap junioren in Aldeboorn geweest. S'morgens om 7 uur hadden alle vissers zich verzameld bij de plaatselijke supermarkt en zijn we met zijn alle vertrokken naar Aldeboorn. Daar aangekomen kon iedereen loten voor een plekje en na enige uitleg konden we vertrekken naar de Boorn waar het Fries kampioenschap van start ging. We hadden prachtig mooi weer en alles was geweldig geregeld.
Een aantal jeugdleden hebben een prijs gewonnen en iedereen mocht zelf een goodiebag samenstellen. En de jeugdleden kregen allemaal een leuk aandenken aan het Fries kampioenschap.

Dennis de Vries en Iwan Praamstra zijn beide in hun leeftijdscategorie Fries kampioen geworden en mogen meedoen aan het NK.
Danny van der Kooi (2de prijs) en Arjon van der Wal (3de prijs) gaan ook door naar het NK.
Op zaterdag 6 september hebben Dennis, Iwan en Arjon meegedaan aan het NK in Nijkerk met onderstaand resultaat:

Catgorie C: Iwan Praamstra op de 15de plaats en Arjon van der Wal op de 17de plaats.
Categorie B: Dennis de Vries op de 38ste plaats.
Super gedaan jongens!

Op 23 augustus hebben we het 50 jarig bestaan van “de Rietvoorn” gevierd. Het bestuur had een mooie dag georganiseerd voor groot en klein.
De wedstrijdvissers zijn s'morgens vroeg al van start gegaan en de jeugdleden hebben gevist van 12.00 uur tot 14.00 uur en we hadden weer een mooie opkomst van 16 jeugdleden. Na het meten van de vis zijn we met zijn allen naar het nieuwe MFA gegaan waar de feestelijkheden van het jubileum werden voortgezet.
Van 16.30 tot 18.00 uur was er een receptie met de prijsuitreiking en voor iedereen iets lekkers.

Uitslag jubileumwedstrijd:

Plaats * Naam * Lengte
1e * Iwan Praamstra * 166 cm
2e * Jacco Terpstra * 153 cm
3e * Ale Jan van der Wal * 146,5 cm
4e * Jarno Visser * 127 cm
5e * Rinke Terpstra * 106 cm
6e * Dennis de Vries * 103 cm
7e * Yordi Hoekstra * 98 cm
8e * Johannes Tabak * 96,5 cm
9e * Jeffrey Feenstra * 79 cm
10e * Damian Postma * 61,5 cm
11e * Marco de Jong * 58 cm
12e * Johan Hoekstra * 52,5 cm
13e * Ramon Slepcik * 47,5 cm
14e * Jarno Senneker * 28,5 cm
15e * Daan Rienk van der Wal * 21 cm
16e * Kevin Hoeksma * 19,5 cm

Alle jeugdleden hadden prijs in de vorm van een cadeaubon te besteden bij Sake van der Meer.

Om 18.00 uur werd het buffet geopend door Anton en Geziena van het MFA en heeft iedereen genoten van al het lekkers.

We hebben een leuk visseizoen met hoge opkomsten achter de rug en we hopen dat we het volgende seizoen weer vele jeugdleden aan de waterkant mogen begroeten.

Verder wil ik alle jeugdcommissieleden en vrijwilligers bedanken voor hun inzet in het afgelopen seizoen.

Nieuwe jeugdleden kunnen zich aanmelden en/of informatie verkrijgen bij:

A. van der Wal, Caspar de Roblesstraat 52, Kootstertille Tel. 0512-785643
P. Senneker, Seine 8, Kootstertille Tel. 0512-332835 (na 19.00 uur)

De jeugdcommissie