Weer Schoon

Zondag, 2 maart 2014

Schoonmaakactie welke 27 februari is gehouden.

Om 13:00 uur waren de volgende personen aanwezig bij de steigers aan het PM-kanaal te Kootstertille: Mw. Atty van der Heide (Plaatselijk Belang K ‘Tille) Mw. Tineke Nicolai (Plaatselijk Belang K `Tille) en de heren Koos Hovius, René Altenburg, Fokke Visser met dochter en ondergetekende. Gelukkig was het nog droog weer hoewel er regen voorspeld was. Na een korte introductie zijn de taken verdeeld, de benodigde gereedschappen zoals grijpstokken en vuilniszakken uitgedeeld en konden de deelnemers aan het werk. Rond 15:00 uur was het meeste werk al gebeurd. In totaal waren 22 vuilniszakken met afval gevuld. Dezen zijn door de mensen van de gemeente Achtkarspelen opgehaald voor afvoer naar het stort in Buitenpost. Helaas begon het toen te regenen zodat van een gezellig afsluitend kopje koffie geen sprake meer kon zijn. Mede dank zij deze vrijwilligers is het rond de vissteigers weer een beetje netjes en mede namens Dorpsbelang Kootstertille is ook de Federatie Fryslân blij met dit initiatief. Hopelijk geeft het andere gebruikers een hint om je vuil mee terug te nemen naar huis en niet in de natuur te laten liggen.

Met hartelijke groeten Arjen Antonisse.