9-4-2016 NOK

Friese NOK Kampioen 10 april 2016

Met maar liefst 6847 gr is Menno Hoogsteen lid van HSV de Rietvoorn Kootstertille, de eerste Friese deelnemer die het Noord Oostelijk kampioenschap (NOK) heeft gewonnen. Dit was in al de voorafgaande 12 edities niet eerder gebeurd.

In de Workumer Trekvaart hebben afgelopen zaterdag, 9 april, 162 wedstrijdvissers uit de 3 Noordelijke Federaties deelgenomen aan deze eerste grote wedstrijd van het seizoen. Hoewel het zonnetje zo nu en dan scheen maakte de wind, die in de lengte van het water stond, het toch tot een pittige wedstrijd.
Uiteindelijk was het de routinier Menno Hoogsteen, lid van HSV de Rietvoorn Kootstertille, die in de categorie Dobber dragend met 6847 gr de Noord Oostelijke kampioen is geworden. Het kampioensbord werd hem tijdens de prijsuitreiking in ‘de Klameare’ te Workum overhandigd door voorzitter Gerrit Sloot van het jubilerende Sportvisserij Oost Nederland.
Vader Frans en zoon Daan van Berkel, beide lid van HSV de Karper uit Brummen kregen de felicitaties voor de 2 en 3 plaats met 6436 en 5733 gram. De eerste Vrije Hengel visser, Koert Schokker (HSV de Snoek Wolvega), eindigde met 5701 gr op de 4e plaats, gevolgd door Dirk Visser (HSV Leeuwarden) met 5679 gr. De laatste vak winnaar bij de Vrije Hengel, en daarmee de 6e plaats, is Arend Hup, HSV Ons Vermaak Kampen, met 2818 gr.

In totaal is er ruim 297 kg aan vis gevangen door de 162 deelnemers dit is een gemiddelde van bijna 1834 gram per visser.

Eerst zijn er de volgende pouleprijzen bestaande uit VVV bonnen uitgedeeld.

Volledige uitslag

Zowel de deelnemers als de organisatie kijken terug op een zeer geslaagde wedstrijd.
Een fraaie ouverture voor het wedstrijdseizoen 2016.