14-6-2014 FK Feeder

Vandaag, zaterdag 14 juni, vond het Friese Kampioenschap feedervissen plaats op het bekende wedstrijdtraject PM Kanaal Blauforlaet tussen Stroobos en Reahel. Met de wind in de rug, een aangename temperatuur en nog in de roes van Nederland-Spanje was het een aangename wedstrijd.

Tijdens de wedstrijd werd er door de 91 deelnemers in totaal ruim 220 kg vis gevangen.
De Fries Kampioen, Jan v/d Weide van Hengelsportvereniging Heerenveen, had daarvan ruim 10 kg in zijn net.
Hij kreeg het Kampioensbord uitgereikt van Gooitzen Hager, bestuurslid Sportvisserij Fryslân.
De nummer 2, Grietus de Vries van HSV it Stikelbearske, had 7,6 kg en de nummer 3 Lammert Marra van HSV Leeuwarden had met 7,5 kg slechts 100 gram minder gevangen.
Tevens vak winnaars en daarmee respectievelijk 4 en 5; Rene Seefat (6,3 kg/HSV it Stikelbearske) en Jan Weening (5,1 kg/HSV de Oanslach Harkema), maakten de top 5 compleet.

De eerste 14 van het FK kwalificeren zich voor het Nederlands Kampioenschap. Op de foto hierboven ziet u de prijswinnaars: v.l.n.r. achter Lammert Marra, Jan v/d Weide, Grietus de Vries, voor Rene Seefat en Jan Weening.
Op de foto hieronder ziet u de trotse kampioen Jan v/d Weide.