November 2012 Henk Postema

Mijn naam is Henk Postema, ik ben 66 jaar en woon in Tolbert samen met mijn vrouw Ida.
We hebben een dochter en een zoon.

Eerder werkte ik als machinist in de wegenbouw, maar geniet nu van mijn pensioen.

Op 8 jarige leeftijd ben begonnen met vissen.
We gingen toen verhuizen, wat een mooie bijkomstigheid hiervan was dat we aan het viswater kwamen te wonen, dus was het vaak de bamboe hengel uit de kast, plak brood mee en vissen maar.

Sinds 1998 ben ik begonnen met stekvissen, eerst in clubverband en sinds 2000 ben ik wat je noemt Grote Wedstrijden gaan vissen.
Sindsdien ben ik elke zaterdag aan het viswater te vinden bij een van de te houden viswedstrijden in deze regio.

Mijn Favoriete Wateren zijn:
PM kanaal
Heerenveenskanaal
Van Harinxmakanaal
Helomavaart
Hooivaart
Oudegaaster Brekken

Vissen doe ik het liefst met de vaste hengel, match en feeder
Ik ben lid van H.s.v. de Rietvoorn te Kootstertille en ook van de Oanslach te Harkema.
Vanaf 2009 vis ik ook in teamverband samen met Roelf v/d Molen, Egbert v/d Kamp, Geert v/d Meer en Lieuwe Pander.
Sinds dat jaar namen we ook deel aan het NK Korpsen met als hoogtepunt het jaar 2005 alwaar we 3e plaats haalden aan het A.G. Wildervanck kanaal te Stadskanaal.

Sinds 2010 heeft ons team een naam gekregen namelijk Team BKM Noord 1.
We worden gesponsord door
Bove Bouwkundig Adviesbureau
Kuijpers hengelsport
Mondial visvoeders

Verder hoop ik dat ik nog vele jaren mag genieten van deze hobby.

Tot ziens aan de waterkant

Henk Postema

Ik geef de pen door aan Hans Koning