Juli 2013 Robert v/d Kamp

Mijn naam is Robert van der Kamp, 41 jaar en ben een echte stadjer oftewel ‘Molleboon’.

Wanneer ben ik begonnen met vissen?
Vanaf mijn 8e jaar ben ik aan het vissen. Het begon met vissen op voorntjes en karpertjes in de vijver vlakbij mijn ouderlijk huis. Wanneer ik ging vissen werd ik steevast begroet door een buurman met de woorden:’Zo…daar hebben we onze jager op groot wild ook weer!’

In mijn tienerjaren heb ik het karpervissen ontdekt. Gewoon met de pen, drijvend met een vlok brood of een kattenbrokje. Geweldig. Uiteraard ging ik ook nachtvissen. In een bivvy langs de waterkant aan een kanaal of aan een plas.
Ik heb 10 jaar bij defensie gewerkt en ook daar zijn veel liefhebbers van de hengelsport. Elk vrij uurtje werd besteed aan het vissen met de dienstmakkers of ging ik er alleen op uit.
Naast het karpervissen is het vissen op snoek en snoekbaars ook een grote passie van me. Vanaf de kant met dood aas of vanuit mijn eerste polyester visboot slepend (trollen) of verticalen met een shadje.
Nu bezit ik een fraaie aluminium visboot van het merk Sylvan voorzien van alle gemakken zoals een elektromotor, fishfinders enz.

Visgids
Sinds 2 jaar ben ik, naast mijn gewone baan, Visgids. Gasten die niet over een visboot beschikken maar toch eens een dag (of halve dag) willen vissen vanuit een boot kunnen bij mij terecht. Ik beschik over een ruim assortiment hengelsportmateriaal dus ook hierin kan ik voorzien. Vangstgarantie kan ik helaas niet geven echter wanneer de gasten een mooie dag hebben gehad mét of zonder vis is de dag geslaagd.
In samenwerking met de HSF Groningen-Drenthe organiseren we (mijn vriendin in ik) op zaterdag 6 juli aanstaande een hengelsportdag speciaal voor kids die het wat minder hebben getroffen in deze wereld. In totaal 21 compleet ingerichte visboten liggen klaar om met de kinderen te gaan vissen. Ook op de kant is er van alles te doen o.a. de Vismeester van de HSF, de SNB, de Vliegvisvereniging en Boa’s zijn van de partij.
In het najaar of van de winter gaan we een workshop ‘dood aas’ vissen vanaf de kant geven.

Visvakanties
Naast de ‘normale’ vakanties met mijn gezin vind ik het ook geweldig om op visvakantie te gaan. Mijn grote droom is om nog een keer naar Amerika of Canada te gaan en daar te gaan vissen op snoek. Maar ook de Florida Keys trekken mij voor het vissen op tonijn, marlijn, zijlvis enz.
2 Jaar geleden ben ik samen met mijn vriendin een week op karpervakantie geweest. Echt geweldig! De eerste de beste vis die ik ving was gelijk mijn recordvis; 46 pond!
Afgelopen jaar zijn we een week naar de Lot in Frankrijk geweest en daar mijn eerste meervallen mogen vangen. Dat is ook een geweldige en ultieme belevenis! Mijn recordvis is 1.72 m.!

Website
Op mijn website  www.visgidsgroningen.nl  staat nog meer informatie over vakanties en de verschillende arrangementen voor het vissen met mij als Visgids. Als ook heel veel visfoto’s van zowel de gasten als mijn eigen vangsten.
Daarnaast staan er enkele filmpjes op en hebben we een bescheiden webshop met kunstaas. Naast ons eigen geïmporteerde kunstaas ben ik ook leverancier van PML (Pike Master Lures).
Ook kan er ‘dood aas’ worden besteld én afgehaald. We hebben altijd een voorraad spiering, makreel, horsmakreel, sardien en haring op voorraad. Al het vis is vacuüm verpakt en diepgevroren dus gegarandeerd vers wanneer het gebruikt gaat worden. Let op; alleen afhalen!
Visgids Groningen is partner van de Bongo, dé belevenisbon. Met deze bon kunnen gasten o.a. een arrangement boeken voor een dagje vissen.
Neem eens een kijkje op onze site! Mocht je nog vragen hebben of nog meer informatie wensen dan horen/lezen we dat graag. Via de mail, website of telefonisch zijn we te bereiken. Kijk voor de contactgegevens op de site.

Mvgr Robert