15-11-2014 BKM Teamwedstrijd

Zaterdag 15 november

Team BKM Noord heeft weer haar jaarlijkse teamwedstrijd. Dit jaar hadden zich 18 teams van 5 man laten inschrijven, die ook allemaal aanwezig waren. Plaats van samenkomst was het nieuwe MFA Tillehûs in Kootstertille waar het om half acht s`morgens al weer een gezellige drukte was. Na de gebruikelijke kop koffie en de loting vertrokken de deelnemers naar de Dokkumer Trekvaart bij Kollum, waar 5 vakken van 18 deelnemers waren uitgezet.

De vangsten van de afgelopen dagen waren erg wisselvallig te noemen. Hoofdzakelijk kleine vis en aardig wat kleine baars. De weersvoorspellingen waren ook matig. Een frisse zuiden wind en regen in de loop van de hele dag. Deze voorspelling kwam aardig uit vandaag.

Er werd gevist van 10.00 tot 14.00 uur, waarna de weegploegen hun werk konden doen. Ook nu bleek weer, dat de vangsten erg grillig waren. Er waren ook weer uitschieters, zoals altijd. Er werd veel kleine vis en baarsjes gevangen, maar de deelnemer met het hoogste gewicht bood een netje vis aan van ruim 9 kilo met daarbij een viertal mooie zeelten en een paar flinke brasems.
Na de weging kwamen de deelnemers weer samen in het Tillehûs voor de prijsuitreiking en een hapje en drankje, wat zoals altijd weer uitstekend verzorgd was door de beheerders.

De organisatie had gezorgd voor 6 teamprijzen in de vorm van vleesprijzen. Daarnaast waren er 25 individuele prijzen in de vorm van hengelsportartikelen. Het prijzenpakket is mede tot stand gekomen door bijdrages van de sponsoren van team BKM Noord.

Het winnende team

De uitslag: