29-09-2012 NK Korps

NK Korpsen te Hardenberg

Dat het leven van een wedstrijdvisser niet altijd een feest is werd maar weer eens bewezen tijdens het op zaterdag 29 september georganiseerde NK Korpsen aan het kanaal Almelo de Haandrik. De 160 deelnemers wisten in totaal 41.374 gram vis te vangen. Jawel, dat betekent dus 258 gram per persoon. Met dit soort vangsten gaat de lol er al snel af.

Als je deze vangsten naast die van het kortgeleden georganiseerde NK Feeder en NK Zoetwaterhengelen legt word je er niet echt vrolijk van. Op deze manier wordt de loterij, die blijkbaar hoort bij dit soort kampioenschappen, wel erg moeizaam. Een negatief verhaal? Ach, gezien de vangsten kun je er moeilijk een halleluja verhaal van maken toch? Zelfs de meest verstokte optimist kan hier niet veel meer van maken. Het wordt hoog tijd dat dit soort kampioenschapswedstrijden eens goed op de schop gaat. Op deze manier hou je geen wedstrijdvisser meer over.

Winnaar werd vandaag het team van HSV Het Stekelbaarsje uit Arkel. De 2627 gram die de 5 leden van het team bij elkaar wisten te vissen was genoeg voor de winst. Van harte en volgend jaar veel succes in Italie. Goede 2de werd, met 2433 gram, het team van HSV Het Baarsje. Het brons was vandaag voor het 1ste korps van VNK Medemblik.

Voor het complete verslag verwijzen we je graag door naar de website www.sportvisserijnederland.nl , de organisator van dit NK