Wereldkampioene

Ingeborg Audenaerd pakt de wereldtitel

(Italie 14.45 uur) De eerste wereldtitel is binnen. Niet alleen voor de Nederlandse afvaardiging, maar ook voor Ingeborg Audenaerd. Al jaren steekt zij met kop en schouders boven de andere Nederlandse dames uit. Toen er nog geen damesdivisie was bij de Nederlandse Topcompetitie viste zij al jaren met gemak mee met de landelijk herentoppers.

Sinds een aantal jaren maakt zij onderdeel uit van de damesploeg. Dat ze zich nog niet op de eerste plaats had kunnen vissen lag beslist niet aan haar kwaliteiten of die van haar coach en vader, Ed Audenaerd. Net dat kleine beetje geluk ontbrak er iedere keer aan. Dit WK is dat duidelijk anders.

Viste ze tijdens de eerste dag met ruim 2 kilo al een 1 in haar vak, vandaag deed ze dit nog eens dunnetjes over. En hoe, met ruim 13 kilo won ze met overmacht haar vak en greep daarmee haar eerste wereldtitel.

Als team ging het wat minder met de Nederlandse ploeg. Ondanks de 1 van Ingeborg wisten de anderen leden van de damesploeg de vorm van de 1ste dag niet vast te houden. Nederland eindigde op plaats 5. Wereldkampioen werd de ploeg van Italie met 53 punten.

Ploegenklassement na twee dagen:

1) Italie met 53 punten
2) Duitsland met 65 punten