Juni 2012 Meindert de Boer

Wanneer ben ik begonnen?
Tot mijn 12de jaar was ik fanatiek voetballer. Door slijtage in mijn knie mocht ik dit
van de artsen niet meer doen. Aangezien ik bij de jachthaven van Kollum woonde, was
de link naar het vissen toen gauw gemaakt. Hier ontmoette ik de ons wel bekende persoon
Wiebe Rusticus. Hij introduceerde mij bij HSV de Rietvoorn alwaar ik toen mijn eerste
wedstrijd viste. Tussen mijn 18de en 23ste lagen mijn interesses meer bij de vrouwen dan bij het vissen en dus kwamen de hengelspullen tijdelijk op zolder.
Een kleine Harrekiet maakte mij daarna weer enthousiast voor het vissen.

Wat mij aantrekt in het vissen?
’s Ochtends vroeg genieten van de natuur om je heen. Het fluiten van de vogels en de dichtslaande autodeuren van alle medevissers.
Persoonlijk vind ik het vooral fijn om te zien dat je van te voren bedachte strategie ook goed uitpakt. Dat het trainen voor een bepaalde wedstrijd zijn vruchten afwerpt.
Wat meestal niet het geval is.

Welke wedstrijden zijn mij het meeste bijgebleven?
De meerlandenwedstrijd 2010 op het PM Kanaal op de steigers bij Kootstertille
Die ik zowel met het team als ook individueel mocht winnen.

Wereldkampioenschap in Servie 2011
Dit omdat we met de nieuwe samenstelling van het Sensas-Team direct Nederlands Kampioen werden en in Servië op het WK een 5e plek scoorden.

De laatste wedstrijden die mij nog fris in het geheugen staan, zijn de 2 Selectiewedstrijden in het Noord-Hollandskanaal afgelopen Mei.
Met het Sensas-52 Team zijn we hier Federatiekampioen Korpsen geworden en ook Individueel mag ik de titel FederatieKampioen Noord-Holland 2012 dragen.

Favoriete Wedstrijdwateren?

- Prinses Margrietkanaal
- Lage Vaart
- Noord-Hollandskanaal
- Silo kanaal ( Brandenburg/ Duitsland )

Hoeveel tijd en wat kost het?

Over het algemeen ben ik een hele week s’avonds met de te vissen wedstrijd(en) voor het weekend bezig. Dat houdt in: casters maken, verse scheppen, tuigen en onderlijnen maken etc.
De exacte kosten houd ik eigenlijk niet zo bij. Een goedkope hobby is het niet, maar het plezier erin maakt veel goed.

Ik geef de pen door aan Peter Bies ( de kleine harrekiet )