13-6-2015 FK Feeder

Vandaag, zaterdag 13 juni, vond het Friese Kampioenschap feedervissen plaats op het bekende wedstrijdtraject PM Kanaal Blauforlaet tussen Stroobos en Reahel. Met de straffe wind over het water en aan het einde nog enkele pittige buien is er zeer matig gevangen.

Tijdens de wedstrijd werd er door de 91 deelnemers in totaal ruim 109 kg vis gevangen.
De Fries Kampioen, Anne Dirk van Assen vissend voor HSV Ons Genoegen uit Makkum (maar ook lid van de Deinende Dobber),had daarvan 8,5 kg in zijn net.
Hij kreeg het Kampioensbord uitgereikt van wethouder Marten v/d Veen van Achtkarspelen.
De nummer 2, Henk de Haan van HSV de Rietvoorn uit Kootstertille, had 6887 kg en de nummer 3 Henk Mulder van HSV de Oanslach uit Harkema had met 6849 kg slechts 38 gram minder gevangen.
Tevens vak winnaars en daarmee respectievelijk 4 en 5; Dave Martens (3,2 kg/HSV de Oanslach) en Rene Tibbesma (2,7 kg/HSV Heerenveen), maakten de top 5 compleet.

De eerste 14 van het FK kwalificeren zich voor het Nederlands Kampioenschap. Op de foto hierboven ziet u de prijswinnaars: v.l.n.r. Dave Martens, Henk de Haan, Anne Dirk v Assen, Henk Mulder en Rene Tibbesma.

De volledige uitslag: