7-6-2014 FK Junioren

“Wat treffe we it mei it waar net”; dit was de meest gehoorde kreet op de ochtend van de FK Jeugd langs de Boorn onder Oldeboorn. Gelukkig hadden de deelnemers zomerse kleding bij zich en hadden enkelen een grote visparaplu bij zich zodat ze in de schaduw konden zitten.

Velen van hen zaten aan het eind van de wedstrijd zwetend achter hun hengel, maar er werd doorgevist tot het bittere eind; wat ’n bikkels.
Alle deelnemers, op één na, hebben vis gevangen en na afloop waren alle sportvissers en begeleiding zeer tevreden over de getoonde inzet en strijd.
's Ochtends om 8 uur werd er gestart vanuit het gezellige cafe/restaurant ‘it Fryske Hynder’ in Oldeboorn.
Nadat een ieder zijn/haar plek had ingericht werd er vanaf 10 uur gevist. Tot aan 13 uur is er zeer geconcentreerd en enthousiast gevist.

Uiteindelijk was Iwan Praamstra (links op de foto) van hsv de Rietvoorn, Kootstertille de meest 'betoefte' sportvisser in cat. C (t/m 12 jaar) met 1804 gram vis. Hiermee had hij ook de meeste vis van alle deelnemers.
In cat B 13 t/m 16 jaar was dit Dennis de Vries (rechts), eveneens van de Rietvoorn met een totaal gewicht van 921 gr.
Bij ‘de oudste jeugd’ tm 21 jaar was het Roland Kromkamp (midden) van hsv de Tjonger, Makkinga met 1405 gram. Alle drie talentvolle wedstrijdvisser kregen een prachtige Kampioensbord uitgereikt.

Daarnaast ontvingen alle deelnemers (zie foto poserend op de brug in Oldeboorn) een leuke ‘goodie-bag’ vol met hengelsportattenties.