9-5-2015 FK individueel

Ruim 90 sportvissers turend naar hun ranke dobber in het zwaar golvende water van de Workumer Trekvaart met overtrekkende wolkenvelden en een stevige wind. Dit was het beeld tijdens de Friese Kampioenschappen wedstrijdvissen op zaterdag 9 mei.

Na de 4 uur durende wedstrijd wist Geert Jakobs vissend voor ‘Hengelsportvereniging de Rietvoorn, Kootstertille ruim 14,5 kg vis te vangen en is daarmee Fries kampioen 2015.
Als 2e eindigde Klaas Mozes van H.s.v. de Oanslach, Harkema met een gewicht van ruim 13,5 kg. Henk Hoeksma van H.s.v. Leeuwarden lag beslag op de derde plaats met bijna 13 kg.
In totaal wisten de 92 sportvissers ruim 369 kg te vangen. Hiermee zijn de deelnemers en de organisatie zeer tevreden. Met een dergelijke vangst kunnen we terugkijken op een zeer geslaagde visdag, hoewel sommige sportvissers ‘halden en kearen’ had met hun lange stokken.
Na afloop van de wedstrijd werden de prijswinnaars gehuldigd in de Klameare te Workum en ontving Geert Jakobs het Kampioensbord. De eerste 14 deelnemers uit de uitslag hebben zich tevens geplaats voor het Nederlands kampioenschap op 29 augustus in kanaal Wessem te Nederweert.

De organisatie kijkt terug op een zeer geslaagd evenement; 92 deelnemers op een schitterend, klassiek wedstrijdwater met gelijke kansen voor iedereen, uitstekende vangsten, resulterend in tevreden sportvissers en een terechte winnaar.

Op de bovenstaande foto ziet u: v.l.n.r. Gooitzen Hager (wedstrijdleider, tevens 9e), Koert Schokker (5, H.s.v. Heerenveen), Klaas Mozes (2, H.s.v. de Oanslach, Harkema), Geert Jakobs (1, H.s.v. de Rietvoorn, Kootstertille), Henk Hoeksma (3, H.s.v. Leeuwarden), Sipke Marra (4, H.s.v. Leeuwarden) en Sake v/d Meer voorzitter Sportvisserij Fryslân.