2-2-2013 Workum

Vriendenwedstrijd 2 Februari 2013 te Workum

Een week nadat de het schaatsen de laatste dag beleefde, was het weer tijd voor de traditionele vriendenwedstrijd, welke georganiseerd word door Hsv Makkum. Al vele jaren komt de uitnodiging bij ons binnen waar wij van het Evezet v/d Meer team dit jaar met 4 vissers graag gebruik van maken. Gezamenlijk met 7 vissers uit deze regio zijn we naar Workum getogen om het daar eens te proberen om vele voorns binnen te krijgen.
Omstreeks 09:30 uur zijn we gestart met de wedstrijd die 4 uren zou duren vanaf het begin is er goed vis gevangen, zeker op de hoge nummers waren de aantallen tot boven de honderd alleen was de vis klein van stuk, rechts vanaf de lage nummers worden de gewichten gemaakt vandaag.
Het was mooie droge dag met een lichte noordwestenwind, we zaten heerlijk beschut tussen de huizen met een paraplu aan de linkerzijde was het goed te doen. Er is redelijk tot goed gevangen, beter dan menige wedstrijd waarvan ik de uitslagen lees.

De uitslag

Vak A
Nr Naam plnr Gewicht
1e * Gooitzen Hager * 1 * 5324 gram
2e * Anne Dirk van Assen * 2 * 4949 gram
3e * Sake v/d Meer * 5 * 4878 gram
4e * Hennie Nauta * 3 * 3158 gram
5e * Rob de Boer * 4 * 2694 gram
6e * Tonny Landskroon * 6 * 1527 gram

Vak B
Nr Naam plnr Gewicht
1e * Henk de Haan * 7 * 5158 gram
2e * Frans Temme * 8 * 4189 gram
3e * Klaas Kooistra * 9 * 3077 gram
4e * Klaas Bakker * 10 * 1689 gram
5e * Piet Topma * 11 * 1527 gram

Ook was er van te voren een poule ingevuld hoeveel vis zal er vandaag samen gevangen worden, dit varieerde van 18 kg tot 45 kg het juiste totaal gewicht is 38170 gram Anne Dirk van Assen zat er het dichtste bij met 36500 gram.

Na het wegen zijn we gezamenlijk richting de Recreatieboerderij Slachtehiem te Lollum gegaan alwaar we samen genoten hebben van een heerlijk bord Boerenkool met worst daarna nog een keer opscheppen er was in overvloed en ook nog een lekker toetje na.
De prijsuitreiking is gedaan door de eigenaar van deze Recreatieboerderij Dhr. Klaas Bakker.

Omstreeks 16:15 uur zijn we vertrokken, de return gaat plaatsvinden op 16 februari dan gaan wij van het Evezet v/d Meer team de organisatie op ons nemen.

Tot slot wil ik iedereen dank zeggen die deze dag weer tot een fantastische dag hebben gemaakt.

Met vriendelijke groet,

Het Evezet v/d Meer team