3-10-2015 Makkum

Zaterdag 3 oktober is de jaarlijkse “gescheiden koppel” van HSV Ons Genoegen Makkum e.o. weer gevist in de Workumer-trekvaart. 40 Koppels kwamen rond half 7 samen in De Gearhing te Parrega voor de loting, koffie en bijbehorende gezelligheid.

De ene helft van alle koppels zaten op het parcours richting Bolsward en de andere helft ging richting Workum. Beide delen van het parcours waren weer opgedeeld in 4 aparte vakjes, elk met een eigen puntentelling. De kansen waren hierdoor optimaal verdeeld, waardoor iedereen om 09.00 uur gemotiveerd van start ging.
Het weer was prachtig, het parcours en de stekken waren uitstekend verzorgd… wat kon er nog mis gaan? Voor een groot aantal vissers ging er dan ook helemaal niets mis. Maar de brasems die hier normaal gesproken uitstekend te vangen zijn, lieten het deze dag volledig afweten. Hierdoor maakte de vaste stok duidelijk het verschil. De vissers die met de feeder toch de volle 5 uren bleven volhouden in de hoop dat de brasem alsnog zou gaan bijten, visten dan ook achter het net.

Het grootste deel van de vissers kwamen na de wedstrijd weer terug voor de prijsuitreiking waardoor deze wedstrijd als een geslaagde en vooral ook gezellige wedstrijd het archief in gaat.