7-5-2016 FK Teams

Prachtige wedstrijd FK Teams.

Maar liefst 15 teams streden vandaag om het Friese Kampioenschap vanaf de steigers in de Helomavaart nabij Munnikeburen. De onderlinge verschillen waren zeer gering, met name tussen de eerste twee Teams.
Het team de Oanslach 2, Harkema (zie foto: achter vlnr; Klaas Mozes, Johan Koning, Fokke Visser en voor Dave Martens en Rein Pal) had hetzelfde aantal punten dan het team van de Rietvoorn 3. Echter de vijf zeer ‘betoefte’ sportvissers van Harkema hadden 9 kg meer vis gevangen en zijn derhalve met ruim 38 kg de terechte Fries Kampioen. Met dik 29 kg eindigde het team uit Kootstertille (de Rietvoorn 3) op de tweede plek. Het 1e team van HSV de Oanslach, Harkema, behaalde de derde plaats met 24 punten en bijna 23 kg.
Op de foto hieronder ziet u de winnaars op het podium.

De scheidende voorzitter van Sportvisserij Fryslân, Sake van der Meer (uiterst links op de foto), verzorgde de prijsuitreiking en mocht zichzelf de tweede prijs uitreiken als lid van het Rietvoorn 3 team.

Zowel de vangsten als het weer waren prima en daardoor klonk er geen enkele wanklank onder de deelnemers en was men uiterst tevreden over het verloop van de wedstrijd. In totaal wisten de 75 deelnemers ruim 258 kg vis te vangen.

foto: Achter vlnr; Klaas Mozes, Johan Koning, Fokke Visser en voor Dave Martens en Rein Pal

Uitslag FK teams 2016

Team * punten * gewicht team