6-6-2015 FK junioren

“Wat hawwe hjir in moai plakje”; dit was een veel gehoorde kreet op de ochtend van de Fries kampioenschap Jeugd langs de wateren op het Frisia terrein ten Noordwesten van Grou. Het was de eerste keer dat dit wedstrijdparcours gebruikt werd voor een FK.
Alle 26 deelnemers hebben vis gevangen en na afloop waren alle sportvissers en begeleiding zeer tevreden over de getoonde inzet en strijd.
's Ochtends om 8 uur werd er gestart vanuit de PartyTent op het wedstrijdterrein.
Nadat een ieder zijn/haar plek had ingericht werd er vanaf 10 uur gevist.
Tot aan 13 uur is er zeer geconcentreerd en enthousiast gevist en is er in totaal 22978 gr vis gevangen.

Uiteindelijk was Johannes Tabak van hsv de Rietvoorn, Kootstertille de meest 'betoefte' sportvisser in cat. C (t/m 12 jaar) met 1855 gram vis.
In cat B 13 t/m 16 jaar was dit Dennis de Vries eveneens van de Rietvoorn met een totaal gewicht van 1978 gr.
Bij ‘de oudste jeugd’ tm 21 jaar was het Arne vd Weide van hsv Opsterland, Gorredijk met 3682 gram.
Alle drie talentvolle wedstrijdvisser kregen een prachtige Kampioensbord uitgereikt door Lutz Jacobi die op haar kenmerkende wijze de prijsuitreiking verrichtte . Alle deelnemers kregen door haar een prijs uitgereikt en werden daarbij in het Stellingswarfs, Fries of in Nederlands toegesproken en ‘gehugd’.
Daarnaast ontvingen alle deelnemers een leuke ‘goodie-bag’ vol met hengelsportattenties, een heerlijke bak patat van Vos Catering en werd er afgesloten met een gezamenlijke foto

Naast de titel en het eremetaal, hebben de beste individuele deelnemers zich voor het Nederlands Kampioenschap Junioren geplaatst. Dit vindt plaats op zaterdag 5 september, in de Urkervaart.

de uitslag: