16-2-2013 Kollum

Vriendenwedstrijd 16 februari 2013 te Kollum

Op zaterdagmorgen 16 februari is de vriendenwedstrijd gevist te Kollum aan het Zijlsterrijd.
Het was het weer tijd voor de traditionele vriendenwedstrijd, welke georganiseerd word door team Evezet – v/d Meer.
Al vele jaren gaan we onderling deze uitermate gezellige wedstrijd vissen eenmaal bij ons en eenmaal door H.s.v. Makkum georganiseerd.
Gezamenlijk waren we met 14 personen waarvan er 7 vanuit de regio Makkum naar Kollum zijn getogen om het daar eens te proberen om veel vis te vangen.
Omstreeks 09:00 uur zijn we gestart met de wedstrijd die 4 uren duurde vanaf het begin is er goed vis gevangen de aantallen gingen tot ver boven de honderd.

Het was een prachtige mooie dag met mooi stil weer eerst een beetje mistig maar later kwam er ook nog een zonnetje bij.

De vangsten bestonden voornamelijk uit blankvoorn en een enkele baars.

De uitslag

Vak A nr 1 t/m 7
Nr Naam plnr Gewicht
1e * Klaas Kooistra * plnr 7 * 5044 gr
2e * Anne Dirk van Assen * plnr 6 * 4832 gr
3e * Gooitzen Hager * plnr 1 * 4233 gr
4e * Henk de Haan * plnr 2 * 4147 gr
5e * Frans Temme * plnr 5 * 3882 gr
6e * Bert Altena * plnr 5 * 3030 gr
7e * Arjen Antonisse * plnr 3 * 2903 gr

Vak B nrs 8 t/m 14
Nr Naam plnr Gewicht
1e * Menno Hoogsteen * plnr 12 * 4249 gr
2e * Ids Idszinga * plnr 9 * 4204 gr
3e * Sake v/d Meer * plnr 14 * 3996 gr
4e * Piet Roedema * plnr 11 * 2569 gr
5e * Harm Bekkema * plnr 13 * 2349 gr
6e * Peter Bodenstaff * plnr 8 * 2014 gr
7e * Piet Topma * plnr 10 * 1721 gr

Na het wegen zijn we gezamenlijk richting het Tillehûs te Kootstertille gegaan alwaar we samen genoten hebben van heerlijke snert een lekkere halve kip met friet, na enkele consumpties te hebben genuttigd, zijn we begonnen met de prijsuitreiking.
Ook word van te voren een poule ingevuld hoeveel vis zal er vandaag gezamenlijk gevangen worden, dit varieerde van 27 kg tot 83 kg het juiste totaal gewicht is 49173 gram Piet Roedema zat er het dichtste bij met 47300 gram, zijn deel een fles berenburg ( aangeboden door het Tillehûs ) en een paar droge worsten( aangeboden door slagerij Menno Hoekstra ).
De rode lantaarn drager Piet Topma ging naar huis met een fles jenever welke ook is aangeboden door het Tillehûs.

Omstreeks 15:30 uur zijn we vertrokken, de volgende vriendenwedstrijd gaat plaatsvinden in begin van het jaar 2014.

Tot slot wil ik iedereen dank zeggen met name het Tillehûs die voor de innerlijk mens hebben gezorgd en Slagerij Menno Hoekstra  www.slagerijmennohoekstra.nl  die de vleesprijzen verzorgt heeft en verder de deelnemers die deze dag weer tot een fantastische dag hebben gemaakt.

Met vriendelijke groet,

Het organiserende Evezet-v/d Meer team